/ TÁPLÁLKOZÁS / Melyik a 6 legkárosabb ét...
  2013-08-22

Melyik a 6 legkárosabb étel?

A félkész vagy gyorsételek gyorsan, könnyen elkészíthetőek, így jól jöhet azoknak, akiknek nincs idejük, vagy éppen nem tudnak főzni. Ám rengeteg veszély rejlik az előre elkészített ételekben.

- hirdetések -

Ezekben az ételekben rengeteg lehet a kalória, és a "rossz" zsírok, ám annál kevesebb a tápanyag és a vitamin. Ezek nagyon rossz hatással lehetnek a szervezetedre és az egészségedre is, hiszen a rengeteg felesleges, káros anyag hozzájárulhat a szervezet védekezőképességének a romlásához is.

A következő 6 étel elkerülésével sokat segíthetsz a szervezetednek.

Boltban vett kekszek, sütemények, ropik, rágcsálnivalók

A magas cukor- és sótartalom mellett rengeteg transz-zsírt tartalmaznak ezek a rágcsák. A transz-zsírok felelősek ezeknek a sütiknek a tökéletes kinézetéért, illetve  a hosszú eltarthatóságért. Kerüld a fogyasztásukat, és helyettük próbálj meg otthon sütni egy finom sajtos rudat, vagy egy muffint

Reggelizőpelyhek 

A legkárosabb ételek listájaSok ilyen gabonapelyhet az egészséges életmód jegyében reklámoznak és adnak el. Ám a legtöbbjükben rengeteg tartósítószer, adalékanyag, cukor és egyéb káros dolog van. A vitaminokat és ásványi anyagokat, amik a  reklámokban is szerepelnek, általában mesterségesen adják hozzá, amely a szervezeted számára akár feldolgozhatatlan anyagokat is tartalmazhat (ilyen például a mesterségesen hozzáadott D-vitamin).

A reggelizőpelyhek rengeteg cukrot tartalmaznak, illetve a gabona, amelyből készülnek, nem kizárt, hogy génmódosított, amely komoly veszélyt jelent az egészségre. Ha egy jót akarsz reggelizni, akkor vegyél a bioboltokban is kapható magkeverékből, zabpehelyből, csokiból egy-egy csomagot, keverd őket össze, darabolj bele gyümölcsöket, és tejjel vagy joghurttal tálald!

Müzli szeletek 

A reggelizőpelyhekhez hasonlóan az egészséges étkezés részeként reklámozzák, ám a rejtett összetevők miatt rendkívül káros lehet. A reklámok elhitetik az emberrel, hogy a müzli szeletek egészségesebbek, mint a csoki. Pedig sok cukorszirupot és cukrot tartalmazhatnak, illetve nagy mennyiségű sót, emellett az ízesített fajtákban a kelleténél nagyobb mennyiségű transzzsír is található.

Hot dog és egyéb feldolgozott húsok 

Hamburger vagy hot dog: melyik az egészségesebb?
Már a kérdés is furcsán hangozhat egyeseknek, hiszen manapság másról sem olvashatunk, csak a gyorséttermek egészségtelen ételeiről. A KamaszPanasz most utánajárt, hogy vajon melyik egészségesebb, és miért.

Tovább a cikkhez

A hot dog és a hamburger sok éve a gyorsétkezdék egyik "fő fogása". A hot dog virslik, illetve a boltban kapható előre kisüthető, grillezhető húsok nagy százalékban tartalmaznak sót, különböző adalékanyagokat, tartósítószereket, színezékeket, mesterségesen feldolgozott, elkülönített húsokat, szódium-nitrátot.

Ráadásul a mesterséges húsfeldolgozás során a húsok elvesztik a tápanyagtartalmukat, a bennük található proteinek teljesen átalakulnak a magas nyomás- és hőmérséklet következtében. Ha hot dogot vagy hamburgert kívánsz, válassz organikus gazdálkodásból való húst, illetve készítsd el otthon a húspogácsát, amihez már csak savanyúságot, zöldséget, mustárt és ketchup-ot kell adnod.

Csirke nuggets

Akár a hot dog, a csirke nuggets is a legegészségtelenebb és legművibb ételek egyike. A nuggetsnek 50%-a zsír, illetve több szénhidrátot tartalmaz, mint fehérjét, húst. Rengeteg töltőanyag van benne, illetve a bundája is sok káros transzzsírt tartalmaz, mert olajban sütik ki. Ezek az összetevők olyan metabolikus betegségek kialakulásában játszanak szerepet, mint a 2-es típusú diabétesz.

Előre elkészített salátaöntetek

Ismét a kukoricaszirup van a reflektorfényben, hiszen ez az anyag a gyártást könnyebbé és olcsóbbá teszi, viszont a salátaönteteket annál egészségtelenebbé. A transz-zsírok és a rengeteg hozzáadott só csak még egészségtelenebbé teszi a szószt/öntetet, és a salátánkat is. 

Készítsd el otthon a saját önteted! Számos receptet találsz az interneten is, de  a legegészségesebb a hidegen sajtolt olajak, mint például tökmagolaj, vagy olívaolaj használata. 

Tudjuk, manapság nagyon nehéz a káros élelmiszerek teljes kiiktatása az étrendből, de ha megpróbálod a fent említett ételek fogyasztását csökkenteni, akkor sokat tehetsz magadért, és akár a környezetedért is. Lehetőség szerint válaszd az organikus/bio terméket, szupermarket helyett inkább a piacon vásárolj, és készítsd el az ételedet otthon, te magad.

(GY. R., epyk)