/ MOZGÁS / Teljesítménynövelés zenév...
  2017-07-22

Teljesítménynövelés zenével

Ha sportolás közben zenét hallgatsz, nem csak remekül szórakozhatsz, hanem kitartásod is növelheted. Egyedül a zene megfelelő tempójára kell ügyelned! A jól megválasztott zenével alaposan felülmúlhatod eddigi sportteljesítményedet, mivel a zenei „kíséret” hatására a fizikai megterhelés és az azzal járó fáradtság kevésbé érződik.

- hirdetések -

A feltételezés alátámasztásához összesen 30 önkéntes állt a Brunel Egyetem tudósai számára. A jelentkezőknek mindössze annyi volt a feladata, hogy futópadon trenírozza magát, míg eközben a dj-vé átalakult kutatók a Queen, a Red Hot Chili Peppers és Madonna számaival bombázták őket.

A futók egy részét arra kérték, hogy a zeneszám indulásakor álljon meg rövid ideig, és aztán a dal tempójához igazítsa a futás sebességét. A többiek a zenétől függetlenül saját maguknak határozhatták meg, hogy milyen gyorsan akarnak szaladni.

Érezd a ritmust!

Kiderült, hogy az ideális zene tempója 120 és 140 BPM (beats per minute, percenkénti leütésszám) között mozog. Azok, akik az éppen hallgatott számhoz igazították a futás sebességét, 15 százalékkal nagyobb teljesítményre voltak képesek. Bár a tréninget rendkívül megerőltetőre tervezték, és a résztvevők a végére ténylegesen elfáradtak, mégis arról számoltak be, hogy remekül szórakoztak, és eszük ágában sem volt a drasztikus kimerülés miatt panaszkodni.

A londoni sportkutatók – a sikereken felbuzdulva – újra el akarják végezni a viszonylag kis létszámú csoporttal végzett kísérletet, ám ezúttal valamivel több résztvevővel: terveik szerint a következő londoni félmaraton mintegy 12 500 résztvevőjének mixelnének talpalávalót több együttes slágereiből.

Hogy a verseny közben történő zenehallgatás doppingszernek minősül-e, arról egyelőre mind a kutatók, mind a sportrendezvény szervezői hallgatnak…

(www.fokuszbanano.hu)