/ BETEGSÉGEK / Lady Gaga betegsége, a fi...
  2018-02-05

Lady Gaga betegsége, a fibromialgia

Egészségi okokból lemondta elhalasztott európai turnéjának utolsó 10 koncertjét Lady Gaga. Közleményben jelentették be, hogy a 31 éves amerikai énekesnőt "súlyos fájdalmak gyötrik, amelyek nagy mértékben akadályozzák az élő színpadi szereplésben".

Lady Gaga betgsége, a fibromialgia

Merevség lehet azokban az izmokban melyek könnyen kifáradnak, és számos érzékeny pont keletkezhet - ezek a fibrotikus csomók -, különösen a vállak körül és a derék tájon. Aspirin tabletta, enyhe masszírozás és meleg alkalmazása a fájdalmas területen csökkenti a fájdalmat.

Az alváshiány, vagy a hideg időjárás fokozhatja a fájdalmat. Egy kiadós éjszakai alvás sokszor segít. Rossz testtartás, mint például hosszabb ideig összegörnyedve vagy megfeszített izmokkal ülni, gyakran fibrositiszhez vezet.

- hirdetések -

 

Mi segíthet?

Az izmok elernyesztése, az egyenes testtartás vagy rendszeres testgyakorlatok végzése többet segít, mint a gyógyszerek vagy a masszázs.

A fibromyalgiás betegek közül sokan panaszkodnak, hogy akármennyit is alszanak, az sosem elég pihentető, és nappal mindig fáradtak. Éjszaka gyakran felébrednek, ám másnap nem is emlékezhetnek ezekre az alvászavarokra, és egy folyamatos "fibro-ködben" élnek - egy homályos állapotban, amely nehézzé teszi a koncentrálást. A fibromyalgia miatti állandó nappali fáradtság gyakran a testmozgás csökkenését eredményezi, ami romló fizikai állapotot és hangulatzavarokat okoz.

A megoldás?

Meg kell próbálni többet mozogni, mert ennek jó hatása van az alvásra, a hangulatra és a fáradtságra. Dr. McIlwain arra buzdítja betegeit, hogy úszással csillapítsák fáradtságukat. "Egy meleg vizű medence segít enyhíteni a mély izomfájdalmakat, így vízben könnyebben lehet mozogni. Az úszás csökkenti a szorongást és a stresszt, illetve növeli a pihentetőbb alvás esélyét, amely megszüntetheti a fáradtságot." A testmozgást fokozatosan kell elkezdeni. Ahogy hozzászokunk az egyre több fizikai aktivitáshoz, annál több időt tölthetünk a medencében. A testmozgás rendszeres legyen, de kerüljük a túlzott sportolást, amely csak növelné a fáradtságot.

(WEBBeteg)

Kapcsolódó cikkek