/ BETEGSÉGEK / Ha túl magas a vércukorsz...
  2012-06-21

Ha túl magas a vércukorszinted (2. rész)

A magas vércukorszint kezeléséhez elsősorban a kiváltó okot kell megszüntetni. Az orvosod személyre szabott tanácsokkal lát majd el, hogy hogyan tartsd a vércukorszintedet az egészséges értéken belül, de itt van néhány mód arra, hogy megfelelően kezeld a magas vércukorszint gyakori kiváltó okait.

- hirdetések -

Nem kapsz elég inzulint vagy diabéteszes gyógyszert?

Teendők:

- Bizonyosodj meg róla, hogy megfelelő fajta inzulint szedsz-e, és megfelelő mennyiségben és időben!

- Ellenőrizd, hogy az inzulin szavatossági ideje nem járt-e le!

- Ellenőrizd le, hogy minden eszközöd (pumpák, mérők stb.) megfelelően működik-e!

- A diabéteszes gyógyszereidet lehet, hogy le kell cserélni, vagy az igényeidhez kell igazítani - ellenőriztesd le az orvosoddal!

Nem követed az étkezési tervet (például túl sokat eszel különleges alkalmakkor, és nem igazodsz a gyógyszerekhez)?

Teendők:

- Kérd az orvosod vagy egy dietetikus segítségét az étrended elkészítéshez!

- Az inzulinadagjaid alkalmazkodjanak ahhoz, ha az étkezési tervedben javasoltnál többet vagy kevesebbet eszel. (Az orvosod segíteni fog ebben neked!)

- Ne aggódj túlságosan, ha magas vércukorszintet mérsz alkalmanként. Habár, ha rendszeresen magas a vércukorszinted, akkor mindenképpen konzultálj erről az orvosoddal!

Nem mozogsz eleget?cukorbetegség

Teendők:

- Készíts egy tervet, amiben időt szánsz a mozgásra!

- Ehhez igazodjanak a gyógyszereid is, az orvosod utasításai alapján!

Betegség vagy stressz?

Teendők:

- Mindenképpen lépj kapcsolatba az orvosoddal!

- Továbbra is szedd az inzulint (lehet, hogy az adagodon változtatnod kell majd)!

- Gyakran ellenőrizd a vércukorszintedet!

Bizonyos gyógyszerek használata növelheti a vércukorszintet!

Teendők:

- Mindenképpen egyeztess az orvosoddal, mielőtt bármilyen gyógyszert szednél!

- Az inzulinadagodat lehet, hogy a gyógyszerhez kell majd igazítani, ami a magas vércukorszintet okozza!

(Sz. D. L., kidshealth.org)