Főoldal / Szakertő válaszol / Táplálkozás és diéta  / miért nem tudok hízni?
  

miért nem tudok hízni?

ora 2011-01-16 16:03:21

152-cm magas vagyok és kb. 36 kg. nemértem, hiába eszek, nem hízok szinte semmit... 8.-os vagyok és az osztálytársaim is szóvátették párszor hogy mért nem hízok? mért vagyok ilyen vékony? napról napra rosszabbul érzem magam a bőrömben... az orvosok se betegséget se semmit nem találtak azt mondták hogy többet kell enni.. de nemigazán sikerül.gondoltam máshoz fordulok segítségért.szeretnék tanácsot kérni akár étkezésben akár másban hogy hogyan tudnék pár kilót felszedni? nagyon fontos lenne.

Szakértőnk válasza a miért nem tudok hízni? kérdésre

Kedves Levélíró!

Az jó, ha az orvosi kivizsgálás során nem találtak eltérést, hiszen alapvetően egészséges vagy-csak nagyon vékonyka. Bizonyára öröklött tulajdonság ez, de gondolom, ez most nem vigasztal. Azt javaslom, hogy étkezz gyakran és rendszeresen. Nincsenek kifejezetten tiltott dolgok, de a zsíros, túlságosan édes, illetve sok mesterséges anyagot (ízfokozó, színezék, aroma) tartalmazó ételféleségeket kerüld el. Nagyon sok energiát tartalmaznak a szénhidrátok, tehát ideálisak akkor, ha növelni akarod a súlyodat. Mire is gondolok? A péksütemények, sütemények, tésztafélék, rizs, burgonya. Ezekből aztán már kedvedre kombinálhatsz: mindenféle szendvicsek, tésztasaláta, köretek.. Természetesen nem jó, ha egyoldalú a táplálkozásod, ráadásul az izmok építéséhez fehérjére van szükség. Tehát fogyassz sok tejterméket (tejet, joghurtokat, túrót, sajtokat), és tojást is mértekkel. Húsfélékből az egészségesebbeket válaszd (elsősorban szárnyasok és persze a hal is). Lehetőleg naponta többször egyél zöldség-és gyümölcsféléket, minél többféle színűt, annál jobb.

A könnyű testmozgás is segíthet abban, hogy megjöjjön az étvágyad. Hetente 2-3 alkalommal egy óra könnyű sportra gondolok. Emellett kipróbálhatod, hogy szedsz valamilye multivitamint, ezzel a tavaszi fáradtságot is megelőzheted

Üdvözlettel:



Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett

- hirdetés -