Nuvaring?

ora 2012-05-29 17:39:22
Tisztelt Doktor Nő!
Most használok először fogamzásgátlót, és május 6. -án tettem fel az első Nuvaringemet. 3 nap után elmúlt a menstruációm, de azóta barnás pecsételés volt minden nap. Illetve a 15. naptól a barna szín átváltott pirosra (gondolom áttöréses vérzés) ugye?
Vasárnap kellett levennem a gyűrűt. Ezután csökkent a vérzés erőssége. Elvileg meg kéne jönnie a menstruációmnak a 2.-3. gyűrűmentes napon. (azaz most) Akkor is meg fog jönni, ha konkrétan a 15-21. napig folyamatosan véreztem? Meddig fog tartani ez a pecsételős/áttöréses vérzéses időszak? MI a teendő, ha nem jönne meg a menstruáció? Használjam majd a 2. gyűrűt? Mert most ezt az 1.-t rendeltetésszerűen használtuk, kivártuk a 2 hetet óvszeres védekezéssel, így a betegtájékoztató alapján szinte nulla az esélye a terhességnek (főleg, hogy vérzés is van). A 2. gyűrűnél már el fog múlni ez az össze-vissza vérzés? Kicsit kétségbe vagyok esve emiatt. :/// És még valami: ha minden nap lemosom a gyűrűt, hogy elkerüljem a fertőzéseket, azzal nem ártok neki, ugye? Előre is köszönöm a válaszát :)

Szakértőnk válasza a Nuvaring? kérdésre

Kedves Levélíró!

A terhesség esélye minimális. A kezdetben tapasztalható pecsételő vérzés nem szokatlan jelenség, a második ciklusra várhatóan meg fog szűnni. A megvonásos vérzés azért jellegében másmilyen (bővebb). Ha nem jönne meg, a 7 nap letelte után helyezz fel egy újabb gyűrűt, és csak akkor kell orvoshoz fordulnod, ha az ezt követő gyűrűmentes időszakban sem jönne meg a vérzés. Elég szokatlan ötlet, hogy naponta megmosod a gyűrűt, szerintem erre semmi szükség (de a hatékonyságot véleményem szerint ez nem befolyásolja).

Üdv:



Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett
Hirdetések