/ TEST / Mit ne együnk menstruáció...
  2016-11-05

Mit ne együnk menstruáció alatt?

Görcsölő hasi fájdalmak és fejfájás gyötör? Ez nem jelenthet mást, mint a hónap nem éppen legkellemesebb időszakát: a menstruációt. Létezik néhány trükk, amellyel csökkenthető minden kényelmetlenség a nehéz napokon.

- hirdetések -

Az ételek helyes megválogatása és bizonyos összetevők elkerülésMit ne együnk menstruáció alatt?e segíthet átvészelni ezt a pár napot. A KamaszPanasz összegyűjtött 4 olyan tápanyagot, amelyeket mellőzve kellemesebben érezheted magadat.

Finomított cukor

A finomított cukorral bizony jó csínján bánni. Ugyan jól esne az a tábla csoki, egy pár órán belül már meg is bánhatod a döntésed. Ezek a cukrok nagyon kevés tápanyagot adnak a szervezetednek, ellenben a vércukorszintedet hirtelen megemelik, ami ugyanolyan hirtelen le is csökken rövid időn belül. Ezáltal egy olyan ördögi körbe csöppenhetsz, amiből aztán nehéz kiszállni: megkívánod, megeszed, jobban kívánod, még többet eszel belőle. Mindannyian tudjuk, mi ennek a következménye.

Próbáld meg elkerülni az édességeket és a péksüteményeket. Helyettük egyél cukormentes müzli szeletet, gyümölcsöket vagy sótlan magvakat. Meglátod, a cukor mellőzésével jobban érezheted magad.

Só, sós ételek

A haspuffadást sokszor a vízháztartás felborulása okozza. A sós ételek pedig ezen nem segítenek, hiszen erősen dehidratálnak. A menstruáció alatt pedig különösen fontos a megfelelő víz- és ásványi anyag bevitel, mert ebben az időszakban a szervezetedben jellemzően felhalmozódik a víz a hormonális hatások miatt. Tehát próbáld elkerülni azokat az ételeket, amelyeknek magas a sótartalma. A rágcsálnivalók így kiesnek a körből, illetve a legtöbb előre csomagolt élelmiszer is nagyon sok sót tartalmaz. Figyelj oda a megfelelő folyadékbevitelre: napi 1,5 -2 liter ásványvíz az optimális.

Koffein

Minden, amit a menstruációról tudni kell
A férfi nemi működéssel szemben - amely folyamatos - a női nemi működés ciklikus. Ennek a legnyilvánvalóbb jele a menstruáció vagy menzesz. A folyamat szabályos ciklus esetén minden hónapban - nagyjából 28 naponta - megismétlődik. Mi történik ilyenkor? Milyen problémák adódhatnak?

Tovább a cikkhez

Ha kávé-őrült vagy, erre a pár napra érdemes átváltani a koffeinmentes változatra. A koffein a vér áramlását lassítja, ami az alhasi fájdalmakat növelheti. Mondj le az energiaitalokról is, hiszen azok nemcsak a koffein-, hanem a cukortartalmuk miatt sem egészségesek.

Alkohol

Az alkohol, csakúgy, mint a só, dehidratálja a szervezetedet. A hasi görcsöket akár ez is felerősítheti. A nehéz napok alatt (is) próbáld meg elkerülni az alkohol bevitelt. Fogyassz inkább finom limonádét vagy teát és figyelj arra, hogy minél több vizet igyál!

(KamaszPanasz - Gy.R. - helium)