/ TEST / Mit ne együnk menstruáció...
  2017-11-26

Mit ne együnk menstruáció alatt?

Éppen hátfájástól, a görcsölő hasadtól és fejfájástól szenvedsz? Ez nem jelenthet mást, mint a hónap nem éppen legkellemesebb időszakát: a menstruációt. Ezek a kellemetlenségek vannak, akiknél nehezen múlnak, ám néhány trükkel és némi odafigyeléssel csökkenthetők.

- hirdetések -

Az ételek helyes megválogatása és bizonyos összetevők kerülése segíthet átvészelni ezt a pár napot! A KamaszPanasz Kerüld a sós ételeket!összegyűjtött 4 dolgot, amelyeket mellőzve kellemesebben érezheted magad.

Finomított cukrok

A finomított cukrokkal bizony jó csínján bánni. Habár jó ötletnek tűnhet az a tábla csoki, egy pár órán belül már bánhatod is a döntésed. Ezek a cukrok semmi vagy nagyon kevés tápanyagot adnak a szervezetednek, a cukortartalmuk miatt a vércukorszinted azonban megugrik, majd hirtelen ismét lecsökken. Ezáltal egy olyan ördögi körbe csöppenhetsz, amiből aztán nehéz kiszállni.

Próbáld meg elkerülni a szénsavas-, cukros üdítőket, az édességeket és a péksüteményeket. Helyettük egyél cukormentes müzli szeletet, gyümölcsöket, vagy sózatlan magvakat. Meglátod, a cukor mellőzésével jobban érezheted magad.

Só, sós ételek

Étkezz okosan a görcsök ellen!
A hormonok miatt a nők rengeteg változáson mennek keresztül, és ez főleg a menstruáció ideje alatt erősödik fel. Sokunk a menstruáció ideje alatt kellemetlenül érzi magát, rossz a közérzete és sokszor fel van puffadva. Az alhasi fájdalom és a görcsök nagyon kellemetlenek lehetnek. Ilyenkor érdemes odafigyelni, hogy mit és milyen mennyiségben eszünk. Fontos megismerni és elkerülni az olyan ételeket, amelyek felerősítik a fentebb felsorolt tüneteket.

Ételek, melyek csökkentik a menstruációs görcsöket

A haspuffadást sokszor a vízháztartás felborulása okozza. A sós ételek pedig ezen nem segítenek, hiszen erősen dehidratálnak. A menstruáció alatt pedig különösen fontos a megfelelő víz- és ásványi anyag bevitel. Tehát próbáld elkerülni azokat az ételeket, amelyeknek magas a sótartalma. A rágcsálnivalók így kiesnek a körből, illetve a legtöbb előre csomagolt élelmiszer is hihetetlen mennyiségben tartalmaz sót. Figyelj oda a megfelelő folyadékbevitelre: napi 1,5 -2 liter ásványvíz az optimális.

Koffein

Ha kávéőrült vagy, erre a pár napra érdemes átváltani a koffein-mentes változatra. A koffein a vér áramlását lassítja, ami az alhasi fájdalmakat növeli. Ha tudsz, mondj le az energiaitalokról, hiszen azok nemcsak a koffein-, hanem a cukortartalmuk miatt sem egészségesek.

Alkohol

Az alkohol, csakúgy, mint a só, dehidratálja a szervezeted. A hasi görcsöket akár ez is felerősítheti. A nehéz napok alatt (is) próbáld meg elkerülni az alkohol bevitelt. Fogyassz inkább finom limonádét és figyelj arra, hogy minél több vizet igyál!

(KamaszPanasz - Gy.R., helium.com)