/ TEST / 17 módja a koffeinmentes ...
  2015-05-07

17 módja a koffeinmentes talponmaradásnak

Ébren maradni egyszerű… Legalábbis 5 eszpresszóval és egy energiaitallal. Bár így könnyen felpöröghetsz egész napra, de sajnos egyre nagyobb eséllyel kaphatsz szívrohamot is. Tehát itt a nagy kérdés – hogyan is maradhatsz ébren egészségesen, amikor muszáj?

- hirdetések -

1. Hűtsd le magad!

A meleg, párás helyeken sokkal könnyebben álmosodhatsz el. Ha ébren kell maradnod egy ilyen helyen, akkor ülj a ventillátor vagy a légkondi alá, és máris jobb lesz.

2. Hideg víz

Locsolj egy kis hideg vizet az arcodra és a csuklódon az erekre. Egy pohár jéghideg víz megivása is rengeteget segíthet, és ha eleget iszol, akkor talpon fogsz maradni, és minden fél órában a vécét is meg fogod látogatni.

3. Koplalj evésidőben!

Az emberi testnek nagy adag energiára van szüksége ahhoz, hogy megfelelően működjön. Ezt kell kihasználnod, hogy ébren tudj maradni. A koplalás a legjobb módszer ilyenkor, amíg csak iszol egy vagy két étkezés idejében, addig egészségesen tarthatod magadat ébren.

4. Felpörgető szünetek

Tarts egy kis szünetet, és sétálj egyet, vagy ugrálj, hogy a vérkeringést stimuláld. Még a legvisszafogottabb mozgás is egészséges módja a test energizálásának.

5. Rágcsálj cukormentes mentás rágót!

Nem fogja tönkretenni a fogaidat, de elég fizikai aktivitást jelent ahhoz, hogy ébren maradj. Emellett az erős menta is nagyon hasznos, hiszen egyszerűen frissítő az íze.

6. Írj!

A módszer az agyad lefoglalása. Ha például órán vagy, akkor írd le pontosan, amit diktál vagy magyaráz a tanár. Csak próbálj meg teljesen ébren maradni, csinálj terveket, listákat, ami csak eszedbe jut.

7. Egy jó nevetés

Nézz meg egy vicces videóklipet, vagy olvass bele egy viccújságba. Egy jó nevetés stimulálja az elmédet, és segít tovább fentmaradni.

8. Inspiráció és motiváció

Néha csak egy kis buzdításra van szükséged, nézz például egy videót, ami inspirál téged!

9. Zene

Ha nincs sok dolgod, akkor gyorsan hallgass egy kis pörgős zenét, így egészségesen maradhatsz ébren.

10. Dobolj a szádban!

Persze ezt a nyelveddel kell megoldanod, mozgasd a nyelvedet a szádban fel és le – bár kicsit furán érezheted majd magadat, a lényeg, hogy lekösd magad és ezáltal sokáig fennmaradj!

11. Kapcsolj fel minden lámpát!

A sötétség nagyon elálmosít – ezt megelőzendő, kapcsolj fel minden lámpát a szobában!

12. Lógj egy barátoddal!

Sokkal egyszerűbb ébren maradnod, amikor van melletted valaki, akivel jól szórakozhatsz.

13. Játssz videójátékokat!

Bármilyen játék jó lehet – lövöldözős, vezetős, akár online játék is. A lényeg, hogy tartsd magadat ébren.

14. Menj a szabadba!

Szívj egy kis friss levegőt, és ébreszd fel az érzékeidet.

15. Huzigáld a fülcimpáidat!

Bár furán hangozhat, a lényeg, hogy így fent tudsz maradni és még jobban is érezheted magadat. Csak próbáld ki.

16. Tápláló nasik

Az alacsony kalóriatartalmú gyümölcsök, mint a málna, alma, narancs vagy grépfrút kiváló energiabombák. Fontos ezek mellett, hogy távol tartsd magadat húsoktól, kenyértől és tejtermékektől.

17. Aludj eleget, amikor csak tudsz!

Ez lehet a leghatékonyabb. A legjobb módja az ébren maradásnak, ha kipihent vagy. Ha eleget alszol, akkor minden sokkal könnyebb lesz.

Gy.A.