/ TÁPLÁLKOZÁS / 7 fehérjében gazdag fogyó...
  2019-03-01

7 fehérjében gazdag fogyókúrás nasi

Bizony, vannak olyan snackek, amelyek nem csak egészségesek, de a fogyásodhoz is hozzájárulhatnak!

Számtalan kutatás bizonyítja, hogy a fehérje nélkülözhetetlen eleme az összes fogyókúrás módszernek. A fehérje csökkenti az étvágyat, hosszú időtartamra telítettségérzetet okoz, és megkönnyíti a diétád követését.

Tudtad, hogy a fehérje lassítja a zsírok és szénhidrátok vérkeringésbe való kibocsátását? Ráadásul, a fehérje kulcselem az izmok karbantartásában, hiszen ez a sejtek fő alkotója. Már csak az a kérdés, hogy elég fehérjét fogyasztasz-e nap mint nap?

- hirdetések -

A napi bevitel 25%-a fehérje alapú ideális esetben. Alább néhány fehérjében gazdag nasiról olvashatsz, melyek biztosíthatnak, hogy elegendő fehérjét vigyél be a szervezetedbe a fogyókúra alatt is!

Tökmag

A tökmag köztudottan egy tápláló egészségbomba, tele rostokkal, fehérjével, és vitaminokkal. A legszuperebb, hogy 8 gramm fehérje található 28 gramm tökmagban. Edzések után kiváló nasi, de azért vigyázni kell vele, mert magas a kalóriatartalma. Nem fogsz csalódni, muszáj kipróbálnod!

Görög joghurt

A görög joghurt az utóbbi években nem véletlen örvend hatalmas népszerűségnek, hisz a magas fehérje tartalom alacsony kalória tartalommal párosul. Akármelyik szupermarketben találsz belőle, ráadásul egy pohár 15 gramm fehérjét, és csak 80 kalóriát tartalmaz. Ez a snack tuti siker fogyókúrázóknak!

Főtt tojás

Mivel fehérjét, antioxidánsokat, és E-vitamint tartalmaz, a főtt tojás a legtökéletesebb egészséges snacknek számít. 3 tojásban 19 gramm fehérje, és 220 kalória található. Nem utolsó, hogy kutatások is a tojásra esküsznek, ha reggelire fogyasztod, hatékonyabban tudsz fogyni!

Edamame bab tengeri sóval fűszerezve

Az edamame bab zsenge, zöld színű szójabab, amelyet nagyon könnyű elkészíteni. Annyi a dolgod, hogy megpárolod, majd megszórod tengeri sóval, és tálalod! Ez a babfajta rostban és fehérjében gazdag, egészen pontosan 100 gramm edamame babban 10 gramm fehérje található. Készítsd el ma ezt az egészséges és egyszerű nasit, garantáltan nem fogsz csalódni!

Cottage cheese

A cottage cheese, bár hasonló a túróhoz, nem szabad összekeverni, hisz ez egy sajtféle. Arról lett híres, hogy 100 grammban 12 gramm fehérjét tartalmaz és 100 kalóriát, amely a fogyókúrázók kedvencévé varázsolta. A kérdés nem az, hogy beszerezd-e ezt a hazánkban is egyre elterjedtebb terméket, hanem hogy ma mennyit egyél belőle?

Dió

A dió nemcsak finom, de hihetetlen tápláló is, és bár magas a zsírtartalma, egészséges, telített zsírsavat tartalmaz. A dióban található telített zsírsav megakadályozza az erek eltömődését. A dió a rengeteg rost miatt egész nap frissen és energikusan tart. Egy marék dió mindig legyen nálad, hogy ”jól” csillapítsd az éhséged!

Mogyoróvaj

A mogyoróvaj elsőre kalóriabombának hangzik, amely nem igazán tesz hozzá a fogyáshoz, sőt! Valószínűleg neked sem jutott ez eszedbe, mint fogyókúrás nasi. Van egy jó hírünk, önfeledten élvezheted a mogyoróvaj okozta örömöket, bűntudat nélkül! 2 evőkanál 7 gramm fehérjét tartalmaz, úgyhogy szerezz pár réparudacskát vagy müzliszeletet, és éljen a mogyoróvaj!

Persze a ”mindent mértékkel” kifejezés a kulcs a fogyás elérésében. Reméljük, élvezted a cikket, és sok hasznos infóval gazdagodtál! Ezeket a nasikat akármikor fogyaszthatod egy kemény edzés után. A kérdés már csak az, hogy készen állsz-e egy egészségesebb és kiegyensúlyozottabb életet élni?

(KamaszPanasz – K.L.)