/ TÁPLÁLKOZÁS / Nem megy a fogyás? Vezess...
  2016-05-26

Nem megy a fogyás? Vezess étkezési naplót!

Úgy érzed, mindent megteszel azért, hogy eltűnjenek rólad azok az alattomos kilók, mégsem történik semmi? Akkor bizony ideje górcső alá venni az evési szokásaidat: kezdj el étkezési naplót írni!

- hirdetések -

Sokszor észre sem vesszük, mennyi mindent összeeszünk a nap folyamán. Fel sem tűnik, hogy reggelire lecsúszik három szelet mogyorókrémes kenyér, este pedig ugyanolyan lelki nyugalommal betömünk néhány csokit. Nem számítjuk igazán evésnek, ha elcsenünk pár szem sült krumplit a barátunk tányérjáról, vagy ha sütögetés közben olykor-olykor belekóstolunk a készülő csokikrémbe. Kutatások bizonyítják, hogy akik nem ügyelnek arra, hogy mit, és mennyit fogyasztanak, az ajánlottnál akár 40-50%-kal több energiát is bevihetnek a szervezetükbe a nap folyamán.

Az étkezési napló azonban neked is tudatosságot csempész az életmódodba, hiszen minden egyes falat „jegyzőkönyvbe” kerül. A módszer feltárja a kilengéseket, a rossz szokásokat és ezáltal lehetőséget ad a megreformálásukra.

étkezésHogyan csináld? Íme, 5 megfontolandó tipp

  • A legjobb, ha az étkezések után rögtön leírod, mit vettél magadhoz. Ne várj estig az összeírással, mert akkor valószínűleg már nem fog minden eszedbe jutni, és nem lesz reális a naplód!
  • Ne hagyd ki a látszólag apróságnak tűnő dolgokat sem! Nemcsak a főétkezések tartalmaznak kalóriákat, hanem a barátnődtől kapott pár szem gumicukor is.
  • Számítsd ki mindennap az aznapi energiabeviteled! Ebben segítségedre lehetnek a különböző internetes kalóriaszámlálók.
  • A kapott számot hasonlítsd össze a számodra ajánlott értékkel! TIPP Mennyi energiára van szükséged? (A fogyás beindulásához az kell, hogy ennél kb. 300-500 kalóriával kevesebb legyen a napi fogyasztásod.)
  • Nézd át a leírtakat és gondolkozz el, min tudnál változtatni! A napló nem csak arra világíthat rá, hogy túl sok hizlaló ételt eszel, hanem arra is, hogy nem elég változatos a táplálkozásod. Ügyelj rá, hogy mindennap egyél zöldséget, gyümölcsöt, tápláló, meleg ételt, és ne feledkezz meg a megfelelő folyadékmennyiségről sem!

Ne csapd be magad! Ha a délutáni tévézés közben lecsúszott egy zacskó csipsz, akármennyire is szégyelled, be kell kerülnie a naplódba. Felesleges szépíteni a tényeket, hiszen ezzel hátráltatod a diétád sikerességét.

(csakmiketten.hu)