/ TÁPLÁLKOZÁS / Fiatalon tartó ételek
  2017-10-18

Fiatalon tartó ételek

Építsd be az alábbi ételeket mindennapi étrendedbe, így a szervezeted extra vitaminokhoz, antioxidánsokhoz és egyéb olyan anyagokhoz juthat, melyek segítenek megőrizni egészségedet, fiatalságodat.

 

- hirdetések -

 

1. Avokádó

Segít megőrizni a bőr fiatalságát. Az avokádó tele van olyan egészséges zsírokkal, melyek segítenek a koleszterinszint normalizálásában. Antioxidáns tartalma segít a DNS károsodás és a sejtek rosszindulatú átalakulásának megelőzésében, így a rákkockázat csökkentésében is.

2. Diófélék 

Mindannyian hallottuk már, hogy minél több omega-3 zsírsavat kell fogyasztanunk, mely legjelentősebb forrásai a halak és a diófélék. Azonban a környezetszennyezés mértékével arányosan nő a halak higanytartalma is, így a diófélék sokkal egészségesebb választásnak tűnnek.

Ráadásul minden dióféle nagy mennyiségben tartalmaz proteáz inhibitorokat, melyek a rák kialakulását gátló anyagok.Napi egy maroknyi belőlük fedezi az omega-3 szükségletét!

3. Zöld színű zöldségek  

Persze mindannyian hallottuk már elégszer, hogy sokkal több zöldséget kéne fogyasztanunk, ám tény, hogy ha napi ötször szerepelne az étrendünkben, sokkal kevesebb szívbetegség, rák, magas vérnyomás, és egyéb betegség fenyegetne bennünket.

Koncentrálj a minél sötétebb zöld színű zöldségekre a lehető legjobb hatás elérése érdekében! A paraj például erős antioxidáns, segíti az emésztést, a zsír és a szénhidrát lebontást.

4. Víz

Noha a szakértők vitatkoznak arról, mennyi az ideális napi folyadékmennyiség, abban egyetértenek, hogy a víz a legegészségesebb szomjoltó.
Ha vizet fogyasztasz, akkor nem áll fent annak a veszélye, hogy mesterséges édesítő – és ízesítőszerekkel, valamint fölösleges kalóriával rombolod az egészségedet.

5. Bogyós gyümölcsök  

A bogyósok tele vannak értékes antioxidánsokkal és egyéb olyan anyagokkal, melyek segítik a sejtek, szövetek regenerációját, megújulását, gátolják az érelmeszesedés kialakulását.

6. Zöld tea 

A zöld tea fogyasztása Ázsiában már évszázadok óta a hosszú élet egyik titka. A legjobb, ha beilleszted a mindennapi étrendedbe. Antioxidánsokat tartalmaz, ráadásul koffeintartalmának köszönhetően fel is pörget!

7. Vörösbor 

A vörösbor resveratrol tartalma segít a szervezetnek az életkorhoz köthető betegségek legyőzésében.

8. Babfélék

A babok kitűnő forrásai az antioxidánsoknak és proteineknek.
Sok tudós szerint az állati proteinek felelősek az életkor előrehaladtával jelentkező betegségek jelentős részéért.

Ám ha kiegyensúlyozott vegetáriánus táplálkozásra térsz át, az segít a szív- és érrendszer egészségesen tartásában. Ha nem akarsz vegetáriánus étrendre áttérni, illessz be étrendedbe hetente néhány bab alapú ételt.
Magas kálium-, magnézium-, foszfor-, és kalciumtartalmuk, emellett cink, mangán, nikkel és folsav is található bennük. Élelmi rostban igen gazdag, s szinte minden vitamin megtalálható bennük.

9. Dinnyék 

A dinnyék az egyik leghasznosabb gyümölcsfélék. Mivel rostosak, gyorsan telítenek, ráadásul rengeteg vitamint tartalmaznak.

10. Csoki 

A fekete csokoládé rengeteg pozitív egészségügyi hatással van a szervezetre. Egyedüli átka a kalóriatartalma. Minden nap egyél egy kis darabot, de tudj megálljt parancslni magadnak, s ne vidd túlzásba!

(WEBBeteg)

 

  Kapcsolódó cikkek