/ MOZGÁS / 12 trükkös tornagyakorlat
  2013-10-06
Közzétéve

12 trükkös tornagyakorlat

A továbbiakban 12 egyszerű gyakorlatot találsz, amivel minden nap mozgásban tarthatod magad, anélkül, hogy különösebben leizzadnál. Te melyiket próbálnád ki?

Táncolj, miközben öltözöl!

Már ahogy felébredsz, kezdd el energizálni magad. Amint elkezdesz öltözködni, tekerd fel a zenét a szobádban, és táncolj, úgy, mintha senki sem látná! (Nyugodj meg, tényleg nem látja senki!)

Égess kalóriát buszozás előtt!

Ne csak ácsorogj a buszra várva – állj át egyik lábadról a másikra, járj helyben vagy sétálgass előre-hátra! Bármilyen mozdulat égeti a kalóriákat. Ráadásul, a táskádnak is hasznát veszed, ha egyik karodról a másikra emeled, hasonlóan, mint egy súlyzót.

Sétálj a lehető legtöbbet!

Kocsival jársz suliba? Állj meg a szokásosnál távolabb az iskolától, hogy minél többet gyalogolhass. Próbáld meg minden héten pár lépéssel növelni a távolságot!

Rejtett erősítés

Az iskola folyosóin mászkálni valójában kemény izommunka, anélkül hogy észrevennéd. Húzd ki magad, be a hasat, vállakat hátra, lélegezz mélyeket! A helyes testtartástól még jobban is nézel ki!

tornaNyújtózkodj nagyokat!

Az öltözőben vagy akár a fürdőszobában nyújtózz jó nagyot! Kulcsold össze a két karodat, majd egyenesítsd ki, tenyérrel kifelé, és tartsd úgy 10 másodpercig. Lazíts, aztán párszor ismételd meg a gyakorlatot!

Szemtől szemben

Suli után hagyj egy kis pihenést az ujjaidnak, és ne írogass üzeneteket a barátaidnak! Beszélgessetek inkább személyesen, séta közben.

Torna a reklámok alatt

Hívd ki a barátodat vagy testvéredet a tévés reklámok ideje alatt! Versenyezzetek, ki tud több felülést csinálni, vagy ér gyorsabban fel és le a lépcsőn!

Ügyelj a házimunkára!

Égess néhány plusz kalóriát házimunka közben! Indulj az emeletre, hozd le a szemetet az egyik szobából, vidd ki, majd fordulj meg, hozd le a másikból, és azt is vidd ki. Közben mérheted is az időt, és hétről hétre megpróbálhatod kicsit gyorsabban csinálni.

Állj fel!

Álldogálj telefonálás vagy tévézés közben, ahelyett hogy a fotelben üldögélnél vagy az ágyon feküdnél! Nehezíthetsz a feladaton: végezz jógagyakorlatot, nyújtást vagy guggolást, mindig, amikor a barátod a telefonban vagy egy színész a tévében kimond egy bizonyos szót.

Játssz a kicsikkel!

Sport
Egy felmérés szerint a lányok csupán 11 százaléka mozog rendszeresen, azaz naponta legalább egy órát, a fiúknál valamivel jobb a helyzet, de nem sokkal (náluk 23 százalék ez az arány). Te mit sportolsz? A nyári szünidőre tervezel valamilyen aktív kikapcsolódást? Íme, néhány jó tanács.

Mit sportoljunk nyáron?

Ha megkérnek, hogy vigyázz kisgyerekekre, akkor is légy aktív! Hívd őket versenyezni, fogócskázz velük vagy eddz mellettük a játszótéren.

Aktív nagytakarítás

Porszívózz, pakold át a ruhásszekrényed, mosd le az autót vagy nyírd le a füvet! Igen, ez mind házimunka, de mozgás is egyben, és akár 200 kalóriát is elégetnek óránként.

Játssz kifulladásig!

Játssz mozgást igénylő videojátékokkal, vagy tégy más játékokat is aktívabbá egyszerűen: játssz velük állva!

(B.K.)

  Kapcsolódó cikkek


ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!