/ LÉLEK / 5 tipp a hatékony bocsána...
  2016-01-08

5 tipp a hatékony bocsánatkéréshez

Bocsánatot kérni nem olyan egyszerű, mint amilyennek azt elsőre gondolnád. Valószínűleg a megbocsátáshoz senkinek sem elég az, hogy azt mondod, „bocsánat”. Akitől bocsánatot kérsz, annak látnia kell, hogy valóban őszinte a bocsánatkérésed, illetve hogy tényleg megbántad a dolgot, és komolyan is gondolod.

                     

- hirdetések -

                         

Sokszor nem elég egyetlen szó ahhoz, hogy megbocsátást nyerj. Meg kell indokolnod, hogy miért bánod, amit tettél, és hogy hogyan tennéd jóvá. Legtöbb esetben ekkor a másik fél megbocsát és kibékültök. Cikkünkben 5 olyan bocsánatkérési tippet olvashatsz, amely segítségével gyorsabban kibékülhetsz barátoddal vagy barátnőddel.

Sajnálkozás

Ez a bocsánatkérések egyik tipikus fajtája, melyben elismerjük, hogy hibáztunk, és azután elnézést kérünk. Ez általában az érzelmekre hat, és a lelki fájdalmat igyekszik enyhíteni: „Sajnálom, durván fogalmaztam, tudom, hogy megbántottalak, ne haragudj rám!”

A felelősség vállalása

Hogyan kérj bocsánatot?Ez a bocsánatkérésnek az a fajtája, melyben felelősséget vállalunk tetteinkért és beismerjük, hogy hibáztunk.

„Ne haragudj, nem kellett volna ilyen hangnemben beszélnem veled, túl hevesen reagáltam, bocsáss meg!”

Kárpótlás

Egy egyszerű bocsánatkérés helyett sokkal jobban hangzik egy olyan, melyben a hibád után kárpótlást nyújtasz a másik fél szeretetnyelvén.

„El sem tudom hinni, hogy milyen szörnyen reagáltam, elnézést kérek! Mondd, mivel tudnálak kiengesztelni?”

Hangsúlyozd, hogy szeretnél változtatni a viselkedéseden

Az ilyen fajta bocsánatkérések során nagyon fontos, hogy lássák rajtad azt, hogy tényleg meg akarsz változni, és nem szeretnéd, legközelebb megbántani őt.

„Elveszítettem a fejemet, tudom, hogy nem volt helyes, amit tettem. Nem akarom, hogy ismét előforduljon, tudsz adni valamilyen tanácsot annak érdekében, hogy ez ne történjen meg többé?”

Megbocsátást kérni

Ebben az esetben előbb kell megbocsátást kérni, mint fogadkozni. Itt is nagyon fontos az, hogy őszintének látsszon, amit teszel, és hogy valóban hihetően add elő.

„Ne haragudj, nem kellett volna kiabálnom, nem fog máskor előfordulni.”

A legjobb módszer persze, ha nem bántasz meg senkit, így nem kerülsz olyan helyzetbe, hogy bocsánatot kelljen kérned. Éppen ezért jól gondold át, hogy mit teszel! Ám akkor, ha mégis hibázol, akkor igyekezz az előzők szerint bocsánatot kérni, és bocsánatkérés közben sohasem felhánytorgatni a másik hibáit. Ne kerss kifogásokat a vitát kiváltó tettedre, és vállald azok következményeit! Meglásd, így hamar elszáll a harag!

(Gy. P. F. - powertochange)