/ DROG, CIGI, ALKOHOL / Tedd le a cigarettát! Seg...
  2015-10-08

Tedd le a cigarettát! Segítünk elkerülni a hangulatingadozásokat

A hirtelen hangulatváltozások megszokottak a dohányzásról való leszokás során. Ilyenkor ingerlékenynek, kimerültnek és szomorúnak érezheted magad. De van néhány tippünk, melyeket kipróbálhatsz, hogy jobbá tedd a hangulatodat, és megelőzd a hangulatváltozásokat.

- hirdetések -

Mozogj! Maradj aktív!

Az, hogy a mozgás mely módját választod, attól függ, mennyire vagy fit, de tulajdonképpen Tedd le a cigarettát! Segítünk elkerülni a hangulatingadozásokatbármilyen mozgás segíthet, legyen az edzőtermi edzés vagy egy sportegyesülethez való csatlakozás. Ha szükséges, kezdd apró lépésekkel, majd folytasd intenzívebben. Tudom, könnyebb mondani, mint csinálni, és a mozgás talán az utolsó, amire gondolni tudsz, mikor a nikotinhiány következtében nyűgös, ingerlékeny vagy depressziós vagy, és úgy érzed, semmi energiád sincsen. Ám hidd el, ha erőt veszel magadon, ki fog fizetődni a befektetett energia! A mozgás tutira segíteni fog, hogy jobban érezd magad!

Szervezd meg a napodat!

Tervezd meg előre az egész napodat, hogy elfoglald magad. Nagyon fontos, hogy minél többet legyél emberek között, társaságban! De kerüld azokat, akik dohányoznak, illetve azokat a helyeket, ahol nagy a kísértés arra, hogy rágyújts!

Találkozz másokkal!

Nagyon sok depressziós ember magányos is egyben. Fontos, hogy naponta tartsd a kapcsolatot másokkal, minél többet legyél a barátaiddal és olyanokkal, akikkel jól érzed magad, akik támogatnak az elhatározásodban - ez segíteni fog, hogy feldobódj.

Jutalmazd meg magad!

Sok depressziós embernek hiányzik az életéből a szórakozás. Fontos, hogy időről időre megjutalmazhasd magadat. Még az olyan apró kis jutalmak is számíthatnak, mint például egy magazin elolvasása, vagy egy kis zenehallgatás - mindezek segíthet a hangulatod javításában.

Élvezd, amit csinálsz!

Az egyik legalapvetőbb jele a depressziónak, hogy nem élvezed azokat a tevékenységeket, amelyeket azelőtt még szerettél. Eltarthat egy ideig, de ezeket a dolgokat végezve ismét jól érezheted magadat. Próbálj meg listát készíteni ezekről a dolgokról, és naponta egyet ki is próbálhatsz belőlük. Lehet, hogy időbe telik, de hamarosan tapasztalni fogod, hogy határozottan kiegyensúlyozottabb, jobb kedvű vagy!

Beszélgess a barátaiddal és szeretteiddel!

Ha van lehetőséged arra, hogy elmondd a barátaidnak a problémáidat, lehetővé teszi, hogy kevésbé tűnjenek ijesztőnek a dolgok. Ráadásul nincs is jobb annál, mikor közösen szórakoztok, nevettek!

(GY.P.F. - smokefree.gov)