/ VITAMINSZÓTÁR / E-vitamin
  2013-04-20

E-vitamin

Antioxidáns hatású, és javítja az immunrendszer működését, megtalálható a búzacsírában, a gabonafélékben, a mogyorófélékben, a zöldségek és a magvak olajaiban, valamint a sötétzöld zöldségekben.

Zsírban oldódó vitamin, a szervezetben a biokémiai szerepe még nem teljesen ismert. Úgy gondolják, hogy segít megelőzni a rákot, illetve a szívbajt, mert antioxidáns hatású. Védelmet nyújthat olyan betegségekkel szemben is, amelyeket különböző mérgezések okoznak (például a levegő szennyezettsége miatt), valamint a premenstruációs szindróma, szembetegségek (például hályogok kialakulása), neurológiai betegségekkel szemben (Alzheimer-kór), az ultraibolya sugárzás ellen, valamint a cukorbetegség ellen is. Segít továbbá a glükóz feldolgozásában is.

A következő betegségekkel hozható kapcsolatba: hiányában anémia, égési sérülések, epilepszia gyermekek esetében, immunrendszeri problémák idősebbek esetén, időszakos sántítás. Az ajánlott mennyiség belőle 100 és 400 mg között változhat, viszont különböző típusaiból akár 1000 mg-os adagokat is felírhatnak naponta.

 

  Kapcsolódó cikkek