/ TEST / Mit egyél, hogy szebb leg...
  2013-11-20

Mit egyél, hogy szebb legyél?

Minden, amit megeszel hatással lehet a bőrödre. Ha egészségesen táplálkozol, sportolsz, a káros szenvedélyeket kerülöd, az is éppúgy meglátszik a bőrödön, mintha homlokegyenest az ellenkezőjét csinálnád. Bizony, a bőröd rengeteg dologról árulkodik. Ahhoz, hogy szép legyen és minél később kezdődjenek az öregedési folyamatok, a bőrödet belülről is táplálnod kell.

- hirdetések -

Víz, víz, víz

Egy képzeletbeli listán a víz kerülne az első helyre. Manapság mindenhol azt szajkózzák, hogy rengeteg vizet kell inni, és ez így is van! Napi két - két és fél liter folyadék lenne az ideális, ami nemcsak a bőr nedvességét segíti elő, hanem az anyagcsere folyamatokat is egyensúlyban tartja.

Ne felejtsd el: a dobozos gyümölcslevek és más egyéb cukrozott italok nem pótolják a vizet! Ha vézol vagy sokat teázol, annak vízhajtó hatása van, ezért még több vizet kell innod, hogy optimális maradjon a szervezeted hidratáltsága.

Vitaminok

A képzeletbeli listánkon a vitaminok, ásványi sók és egyéb tápanyagok következnek. Természetesen ezek mind hatással vannak a bőrre, de vannak olyanok, amelyek kimondottan fontosak kozmetikai szempontból:

A-vitamin

Bőröd kiszáradását akadályozza meg. Ha hiány lép fel belőle, bőröd száraz és érdes lesz, ellenben ha elég tejterméket, tojást fogyasztasz, nem lehet probléma. Az A-vitamin provitaminja a karotin, ami bizonyos növényekben található meg. Könnyű felismerni ezt a vitaminforrást, mert mind élénkpiros vagy narancssárga színű: sárgarépa, narancs, sütőtök, paradicsom. Ha nagyon sokat eszel belőlük, a bőröd is sárgás színű lesz.

C-vitamin

Javítja a szervezet ellenálló képességét. Naponta kell pótolnod, mert szervezeted nem tudja raktározni. A C-vitaminnak az öregedés elleni harcban is kiemelkedő szerepe van: a bőr rugalmasságáért a kollagén felel, ennek regenerálódásában segédkezik a C-vitamin. A citrusfélék, a káposzta, a paprika tartalmazza, a gyümölcsök közül a narancs a legjobb vitaminforrás.

E-vitamin

Ha elrágcsálsz egy zacskó tökmagot vagy napraforgómagot, lehet nem is tudod, hogy ezekkel a kis olajos magvakkal adtál egy pofont az öregedésnek. E-vitamin tartalmuk miatt érdemes őket tovább rágcsálni.

Ásványi sók

Az ásványi sók közül a nátrium-kloridnak, hétköznapi nevén konyhasónak van nagy jelentősége. Napi szükségleted belőle 6 gramm. Sajnos, mi magyarok nagyon szeretünk sózni mindent, így nálunk gyakoribb is az ezzel járó betegség, a magas vérnyomás és az érelmeszesedés. A sóra szüksége van a szervezetednek az anyagcsere folyamatok zavartalan működéséhez, de csak az említett mennyiségben.

Cink

A cinket érdemes még megemlítenünk. A faggyúmirigyek normális működését segíti, így szépítő hatással van a bőrre. A-vitaminnal kombinálva fokozza a kollagén és az elasztin képződést. A pulyka- és a sertéshús is tartalmazza.

Ne feledd, a természetes formában a szervezetbe juttatott vitamin mindig jobb hatású, mint a szintetikusan előállítottak! Élvezd a friss gyümölcsök és zöldségek ízkavalkádját, töltsd fel vitaminkészleteidet a télre!

 Kapcsolódó cikkek