/ TEST / 7 tipp, hogyan szokj le a...
  2015-09-22

7 tipp, hogyan szokj le a körömrágásról

Megpróbáltál leszokni a körömrágásról, de nem sikerült? Esetleg nem volt hatásos a módszer? Rengeteg előnye van annak, ha felhagysz ezzel a szokással. A kezeid sokkal szebbek lesznek, és te is jobban érzed majd magad, ha megtanulod, hogyan állj le a körömrágással.

- hirdetések -

Hozd meg a döntést!

A leszokás első lépése az, hogy elhatározod magad. Csak akarni kell! Ha eldöntesz valamit és elég 7 tipp, hogyan szokj le a körömrágásrólelszánt vagy, akkor az esélyek is nagyobbak arra, hogy abbahagyd a körömrágást, mint ha kénytelen-kelletlen kezdesz bele az egészbe. Ha elhatároztad magad, oszd meg egy barátoddal, vagy rokonoddal, aki közel áll hozzád – ez segít kitartanod a célod mellett.

Vegyél rosszízű körömlakkot!

Már léteznek olyan termékek, amelyeket kifejezetten a körömrágásról való leszokáshoz fejlesztettek ki. Csak felkened a lakkot, és a rossz íz miatt még a kedved is elmegy a rágcsálástól. Miért vennél a szádba olyan dolgot, aminek rossz az íze? Elég csupán néhány alkalommal használnod ezt a készítményt, és garantáltan le fogsz szokni a körömrágásról.

Rágózz!

A rágógumizás rendkívül jó pótcselekvés körömrágás helyett. Amikor azon kapod magad, hogy rágod a körmöd, csak kapj be egy rágót. Lefoglalja a szádat, és enyhíti a körömrágás utáni vágyakozást. Ez is egy egyszerű alternatíva, ráadásul gazdaságos, és rágó egyébként is mindig van nálad.

Tudatosítsd, hogy a stressz váltja ki!

Tudod, hogy idegességedben rágod a körmödet? A körömrágást általában az idegesség és a fokozott stressz váltja ki. A felismerés azonban megtörheti a rossz szokást. Segíthet, hogy tudatában legyél annak, hogyan nő a kísértés stresszes helyzetekben.

Jutalmazd meg magad!

Jutalmazd meg magad, ha elérted a célodat! Ez lehet apró dolog, mint például a kedvenc italod egy kávézóban, de persze játszhatsz nagyban is: vedd meg a cipőt, amire már régóta vágytál. A személyiségedtől és a pénztárcádtól függ.

Gondolj a baktériumokra, amiket beviszel a szádba!

Ez nagyszerű motiváció lehet, különösen a baktérium-fóbiásoknak. Csak gondolj arra, mennyi baktérium kerül be a szervezetedbe a körömrágás során – ez nagyon jó elrettentő példa. Különösen a hideg, megfázásos időszakokban.

Irány a manikűrös!

Egy másik nagyszerű tipp az, ha megcsináltatod a körmeidet. Ugye nem akarod, hogy a manikűrösre költött pénzt kidobd az ablakon? Több mint valószínű, hogy nem. Sőt, meg is dicsérik a szép körmödet, szóval ez elég motiváló ahhoz, hogy ne rágd őket!

Nehéz leszokni a körömrágásról, de nem lehetetlen. Oszd meg velem a történetedet! Te hogyan szakítottál ezzel a rossz szokással?

(B. D.)