/ TEST / Bőrápolási tippek kamaszo...
  2013-04-29

Bőrápolási tippek kamaszoknak

A kamaszkor az az időszak, amikor különösen oda kell figyelned a bőröd ápolására. Ebben az időben a bőröd sokat változik, a gyermek bőrből a felnőtt bőrré. Ám fontos, hogy ne az anyukád bőrápolási termékeit használd, ugyanis az anyukád bőrtípusa valószínűleg eltér a tiédtől.

- hirdetések -

A következő tippek sokat segíthetnek a bőrödön!

• Használj célirányosan az arcodra való naptejet, hogy védd a bőrödet a naptól – persze a bőröd többi részét is érdemes bekenned, de arra a hagyományos változatuk is jó. Így megvédheted a bőrödet a bőrráktól és öregedni is lassabban fog!
• Használj arclemosót szappanok helyett, amelyek irritálhatják a bőrödet.

• Rendszeresen mosd az arcodat hideg vízzel, ami segít eltávolítani a koszt és a krémeket a bőrödről
• Minden esetben használj hidratálókrémeket, még akkor is, ha megmostad az arcodat. Válassz olajmentes hidratálót, ha a bőröd egyébként is olajos. A hidratálókrémek ráadásul még a naptól is véd.arctisztítás

• Használj olyan maszkokat, melyek kitisztítják a pórusaidat!
• Az akne rengeteg tini nagy problémája, melyet az olajos bőr okoz. A legjobb módszer, ha bőrödet tisztán tartod. Használj hozzá arclemosót – és ne érintsd meg az aknés területet a kezeddel, ugyanis ezáltal elfertőződhet.
• Fogyassz rengeteg vizet, ugyanis a víz tisztítja és hűti a testedet, valamint segít a salakanyagok eltávolításában.

Hogyan tedd puhává a bőrödet?

A bőrápolási termékeket forgalmazó cégek egyre több antioxidáns összetevőt alkalmaznak termékeikben, ugyanis ezek segítenek a kevésbé jelentős bőr-sérüléseken, amiket például a szennyezés vagy az UV-sugarak okoztak. Ám te is gyorsíthatod ezt a folyamatot, ha ilyen antioxidánsokat iktatsz be az étrendedbe – gondolunk itt az C- és E-vitaminokra, a béta-karotinra (amelyet a test A-vitaminokká alakít). C-vitamint citrusos gyümölcsökben, csipkebogyóban és paprikában, brokkoliban, babokban találhatsz.

Az E-vitaminhoz búzacsírák és növényi olajok által juthatsz hozzá. A béta-karotinért sárga és narancssárga gyümölcsöket és zöldségeket kell keresned, ilyen például a sárgarépa, a sütőtök vagy a sárgadinnye. Emellett ha nem vagy vegetáriánus, akkor májban és halolajakban is megtalálhatod őket.

A cink és a szelén szintén segítenek a nap által okozott károsodások helyreállításában. A cink a seb-hegesztést segíti elő és támogatja az A-vitamin sejt-megújító hatásait. Cinkhez tengeri gyümölcsök, halak, tojás, hüvelyesek és gabonák által juthatsz. A szelénnek pedig neves bőrgyógyászok által megerősítetten van nagy szerepe az UV-sugárzások által okozott bőrrák megelőzésében. Emellett az E-vitamin felszívódását is elősegíti.

(Gy. A., ladyspeak.com)

  Kapcsolódó cikkek