/ TÁPLÁLKOZÁS / Ételek, melyek csökkentik...
  2015-10-02

Ételek, melyek csökkentik a menstruációs görcsöket

A hormonok miatt a nők rengeteg változáson mennek keresztül, ez főleg a menstruáció ideje alatt erősödik fel. Sokunk kellemetlenül érzi magát ilyenkor, rossz a közérzete és fel van puffadva. Az alhasi fájdalom és a görcsök nagyon kellemetlenek lehetnek. Érdemes odafigyelni ebben az időszakban, hogy mit és milyen mennyiségben eszünk.

- hirdetések -

Az első és legfontosabb dolog, hogy kerüljük az olyan ételeket, amelyek telített zsír- és cukortartalma igen magas. A tejtermékek közül is a csökkentett zsírtartalmúakat keresd, és érdemes odafigyelni ennek is cukortartalmárÉtelek, melyek segítenek enyhíteni a menstruációs görcsöketa: sokszor egy gyümölcsös joghurtban akár 2-3 kiskanálnyi cukor is lehet! Helyette próbáld ki, hogy milyen finom, ha natúr joghurtba aprítod a kedvenc idénygyümölcsödet! Így biztosan tartósítószer- és színezékmentes terméket fogyasztasz!

Az alkoholtartalmú italok (főképp a tömények) kerülése épp olyan lényeges, mint a cukoré vagy a telített zsírsavaké. Az ilyen italok felboríthatják a szervezet vízháztartását, illetve rengeteg méreganyaggal terhelik a szervezetet.

Mit egyél és igyál?

A görcsök enyhítésére a telítetlen zsírsavakban gazdag ételeket érdemes fogyasztani, hiszen ezek az úgynevezett „jó” zsírsavak. Nem csak az alakodra vigyáznak, de segítenek az izmok lazításában is, így hatásukra a görcsök enyhülhetnek.

Csoki és fagyi helyett a gyümölcsök és a sózatlan magvak jó megoldásnak bizonyulnak. Érdemes vigyázni azonban a szárított gyümölcsökkel, mivel rengeteg cukor és tartósítószer is lehet bennük.

A fáradtság és a levertség kezelésére tökéletesek a teljes kiőrlésű gabonából készült ételek. Ezek a szénhidrátok hosszan tartó energiát biztosítanak a szervezetednek, ezáltal a hangulatod is javul, hiszen a vércukrod nem hirtelen, hanem fokozatosan fog csökkenni (így nem kívánsz meg olyan ételeket, amelyek gyors, de nem hosszan tartó energiát biztosítanak).

Kérdések és válaszok a menstruációról
A menstruációval kapcsolatban számos olyan kérdés merülhet fel benned, amelyekre választ szeretnél kapni. Összegyűjtöttük a menstruációt érintő legfontosabb kérdéseket, és meg is válaszoljuk azokat.

A legfontosabb tudnivalók

Mindig figyelj oda, hogy az étel, amit eszel, tápanyagokban gazdag legyen. Egy olívaolajban sütött csirkemell, egy kis barna rizzsel és salátával a tökéletes menü mintapéldája. Étkezz változatosan, akár meg is kérheted anyukádat, hogy főzzetek együtt, vagy keresgéljetek új recepteket a neten!

Persze az étrendedre odafigyelni nem csak a menstruáció ideje alatt fontos. A mindennapi rohanásban képesek vagyunk elfelejteni rendszeresen, és bőségesen enni. Ha nehezedre esik követni a minta étrendet, írj ételnaplót!

Akár minden hétre előre megtervezheted a menüt, így bevásárolni is könnyebb lesz. Ezek mellett figyel oda a rendszeres testmozgásra és a megfelelő folyadékbevitelre is! Kevésbé nehéz napokat kíván a KamaszPanasz csapata!

(Gy. R. - helium)