/ TÁPLÁLKOZÁS / Ételek, melyek csökkentik...
  2015-10-02

Ételek, melyek csökkentik a menstruációs görcsöket

A hormonok miatt a nők rengeteg változáson mennek keresztül, ez főleg a menstruáció ideje alatt erősödik fel. Sokunk kellemetlenül érzi magát ilyenkor, rossz a közérzete és fel van puffadva. Az alhasi fájdalom és a görcsök nagyon kellemetlenek lehetnek. Érdemes odafigyelni ebben az időszakban, hogy mit és milyen mennyiségben eszünk.

- hirdetések -

Az első és legfontosabb dolog, hogy kerüljük az olyan ételeket, amelyek telített zsír- és cukortartalma igen magas. A tejtermékek közül is a csökkentett zsírtartalmúakat keresd, és érdemes odafigyelni ennek is cukortartalmárÉtelek, melyek segítenek enyhíteni a menstruációs görcsöketa: sokszor egy gyümölcsös joghurtban akár 2-3 kiskanálnyi cukor is lehet! Helyette próbáld ki, hogy milyen finom, ha natúr joghurtba aprítod a kedvenc idénygyümölcsödet! Így biztosan tartósítószer- és színezékmentes terméket fogyasztasz!

Az alkoholtartalmú italok (főképp a tömények) kerülése épp olyan lényeges, mint a cukoré vagy a telített zsírsavaké. Az ilyen italok felboríthatják a szervezet vízháztartását, illetve rengeteg méreganyaggal terhelik a szervezetet.

Mit egyél és igyál?

A görcsök enyhítésére a telítetlen zsírsavakban gazdag ételeket érdemes fogyasztani, hiszen ezek az úgynevezett „jó” zsírsavak. Nem csak az alakodra vigyáznak, de segítenek az izmok lazításában is, így hatásukra a görcsök enyhülhetnek.

Csoki és fagyi helyett a gyümölcsök és a sózatlan magvak jó megoldásnak bizonyulnak. Érdemes vigyázni azonban a szárított gyümölcsökkel, mivel rengeteg cukor és tartósítószer is lehet bennük.

A fáradtság és a levertség kezelésére tökéletesek a teljes kiőrlésű gabonából készült ételek. Ezek a szénhidrátok hosszan tartó energiát biztosítanak a szervezetednek, ezáltal a hangulatod is javul, hiszen a vércukrod nem hirtelen, hanem fokozatosan fog csökkenni (így nem kívánsz meg olyan ételeket, amelyek gyors, de nem hosszan tartó energiát biztosítanak).

Mindig figyelj oda, hogy az étel, amit eszel, tápanyagokban gazdag legyen. Egy olívaolajban sütött csirkemell, egy kis barna rizzsel és salátával a tökéletes menü mintapéldája. Étkezz változatosan, akár meg is kérheted anyukádat, hogy főzzetek együtt, vagy keresgéljetek új recepteket a neten!

Persze az étrendedre odafigyelni nem csak a menstruáció ideje alatt fontos. A mindennapi rohanásban képesek vagyunk elfelejteni rendszeresen, és bőségesen enni. Ha nehezedre esik követni a minta étrendet, írj ételnaplót!

Akár minden hétre előre megtervezheted a menüt, így bevásárolni is könnyebb lesz. Ezek mellett figyel oda a rendszeres testmozgásra és a megfelelő folyadékbevitelre is! Kevésbé nehéz napokat kíván a KamaszPanasz csapata!

(Gy. R. - helium)