/ MOZGÁS / A nyár 5 legjobb sportja
  2017-06-10

A nyár 5 legjobb sportja

A nyári szórakozás nem csak a bulikról, a sütögetésről, és a rövid ruhákról szól. Nyáron lehetőségünk van arra is, hogy a szabadban, friss levegőn sportoljunk, ám a hatalmas forróságban figyelnünk kell a megfelelő hidratációra is.

- hirdetések -

Mielőtt elkezded

  • Találj egy szabadban végezhető mozgáslehetőséget, amit tartani bírsz, és segít, hogy jobban érezd magad és jobban is nézz ki.
  • Ne csinálj túl sok mindent egyszerre. Minden alkalommal csak egy kicsivel tovább növeld az edzés intenzitását, így mindig új célokat érhetsz el.
  • Tűzz ki elérhető célokat, például, hogy heti háromszor 30-40 percet mozogsz a szabadban.
  • Próbálj olyan elfoglaltságot találni, ami nem erőlteti meg nagyon a szíved.

Sportolj nyáron is!Melyek a legjobb sportágak nyárra? Íme, a top 5-ös válogatás.

Futás

Ha teheted, korán reggel fuss, még akkor, amikor hűvösebb az idő! Így gyönyörködhetsz a napfelkeltében is. Ha elég korán kelsz, akkor már le is zuhanyzol, mire a többiek felkelnek. Keress egy társat, így nem kell egyedül futnod.
Elégetett kalória/ óra: megközelítőleg 730-890

Túrázás

A szabadban kalandozni nagyon élvezetes és motiváló nyári program. Sok helyen vannak egyesületek is, amik jó útvonalakat készítenek akár kezdőknek is. Ezek az utak pedig általában gyönyörű tájakon visznek keresztül.
Elégetett kalória/ óra: megközelítőleg 500

Tenisz

Nem kell sztárrá válnod, csak tanuld meg az alapokat. Mivel a tenisz társas sportág, így ha megbeszéled a sporttársaddal, hogy teniszezni fogtok, máris meglesz a motiváció, hogy ne mondd le a találkozót, mert tudod, hogy a barátod számít rád. 
Elégetett kalória/ óra: megközelítőleg 350-570

Biciklizés

Mit sportolj, ha fogyni akarsz?
Nem mindegy, hogy milyen mozgásformát választ valaki, azt milyen rendszerességgel, milyen időtartammal űzi, ezért itt szeretnénk szólni a különböző sportok előnyeiről, hátrányairól.

Tovább a cikkhez

Miközben pedálozol, erősíted a lábaidat, emellett a szív- és érrendszered épségéért is sokat teszel. Ha erősödsz, egyre többet teljesíthetsz, és már a hegyek felé is veheted az irányt, hogy maximalizáld a kalóriaégetés mértékét.
Elégetett kalória/ óra: megközelítőleg 300-800

Úszás

Hűtsd le magad, és mozogj egyszerre. Az úszás nagyszerű módja a szabadtéri mozgásnak, mivel akkor is jól érzed magad, ha kint kánikula van. Mégis fontos, hogy közben hidratáld magad, nehogy kiszáradj. Az úszás könnyű, frissítő módja a szabadtéri mozgásnak.
Elégetett kalória/ óra: megközelítőleg 350-700

Tippek a szabadtéri mozgáshoz

  • Maradj hidratált! Ha a szabadban vagy, igyál 30 percenként, mozgás közben 15 percenként, és miután befejezted, akkor is.
  • Nagyon magas hőmérséklet esetén nem ajánlott az erős intenzitású mozgás.
  • Viselj bő ruhát, hogy a tested leadhassa a hőt.
  • Kend be a fedetlen bőrfelületeket magas faktorszámú naptejjel.
  • Találj hasonló érdeklődésű barátokat, és mozogjatok együtt.
  • Tekints a sportra úgy, mint a hobbidra, és ne egy kötelező dologra, így sokkal könnyebb lesz teljesítened.

(Gy. Z.)