/ BETEGSÉGEK / Pattanásos a bőröm, mi ok...
  2013-11-07

Pattanásos a bőröm, mi okozza? - Az orvos válaszol

Már évek óta pattanásos a bőröm, néha jobban, máskor kevésbé. Közben pedig száraz is. Másfél hónapja szedek fogamzásgátlót hormonproblémák miatt. A hormonzavar okozza a pattanásaimat is? - Válogatás az Orvos Válaszol rovat cikkeiből.

- hirdetések -

Kedves "pattanásos" lány!

A pattanások kialakulása több tényezőre vezethető vissza, ezek közé tartoznak a hormonhatások is.

A férfi nemi hormonok, azaz az androgének szerepet játszanak a fokozott faggyútermelésben, gyulladásos folyamatok kialakulásában, de a pattanások kialakításában fontos szerepe van még a Propionibacterium acnesnak, gyulladáskeltő, irritáló anyagot termel, és egyéb tényezőknek (stressz, környezeti ártalmak, mechanikai tényezők, stb.).

Az, hogy a bőröd pattanásos, mitesszeres, de mellette száraz, az annak lehet például a következménye, hogy erőteljes hatású kozmetikai szerekkel, például alkoholos tonikkal, szárító szappannal kezelted a bőrödet. A bőröd valójában még nem száraz típusú, csak az erős kémiai hatásra a felhám sérült.

A pattanásos bőr megelőzése
Az ’Öko-Atkins ' egy újfajta diéta, mely lényege, hogy a növényi eredetű, alacsony szénhidráttartalmú ételek elősegíthetik a súlycsökkenést és javítják a koleszterin szintet.

A pattanások okai

A fogamzásgátló tabletták között vannak olyanok, amelyek kifejezetten bőrgyógyászati indikációban, pattanások, szőrnövekedés esetén adhatóak, ezek antiandrogén hatásúak. Egyéb kombinált fogamzásgátló tabletták, melyek hatóanyaga ugyan nem antiandrogén, szintén segítenek a pattanásos bőr problémáján, gondolom, ilyet szedsz te is. Ez néhány hónap alatt segíteni fog a bőrproblémáidon, pontos időtartamot nem tudok mondani, mert egyedileg változó a hatás, ráadásul a bőröd mostani állapotát sem ismerem.

Ha a bőrproblémák a fogamzásgátló szedése mellett sem javulnak jelentősen, javaslom a bőrgyógyászati vizsgálatot is, ez esetben ugyanis nem zárható ki, hogy góc van a háttérben, pl. rossz fog, krónikusan gyulladt mandula, stb. A góckutatásban kérd háziorvosod vagy bőrgyógyászod segítségét!

(Forrás: WEBBeteg - Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

  Kapcsolódó cikkek