/ Szakertő válaszol / Táplálkozás és diéta / le akarok fogyni!!!
  

le akarok fogyni!!!

ora 2013-07-05 16:07:13
Tisztelt Szakértő!
Mióta az eszemet tudom, mindig túlsúlyos voltam. Olyan borzasztóan kövér nem vagyok, de 10-20 kg fölösleg mindig van rajtam. Most a 178 cmemhez 80 kg vagyok, és iszonyatosan zavar. Mindenféle fogyókúrát kipróbáltam már, de hosszútávon egyik sem jelentett megoldást. Nagyon szeretek enni és sosincs bennem annyi lelki erő, hogy kitartsak a diétám mellett. Nyár végére nagyon szeretné kb 10 kilót leadni. Lehetséges ez valahogy? Van valami tippe esetleg számomra? Előre is köszönöm!!!

Szakértőnk válasza a le akarok fogyni!!! kérdésre

Kedves Levélíró!

Havi 2-3 kilogramm leadása reális cél, ez különösebb nehézség nélkül tartható. Az étrendi megszorítások ne legyenek túlzottak, mert ezeket nehezebb betartani. A megfelelő étrend mellett ugyanolyan fontos a megfelelő mennyiségű testmozgás is. Látványos eredményt csak a kettő kombinációja adhat. Tehát nem fogyókúrázni kell, hanem megváltoztatni az életmódodat. Ez azt is jelenti, hogy a megfelelő testsúly elérésekor nem célszerű visszatérni a korábbi életmódhoz, hanem érdemes az új, egészségesebb életet élni.

A finomított szénhidrátokat próbáld teljesen kihagyni az étrendedből. Ezekre gondolok: cukor, fehér liszt és az abból készült ételek (péksütemények, tésztafélék). A burgonya és a rizs szintén olyan alapanyagok, amiket nem túl gyakran és kisebb mennyiségben lenne szabad fogyasztanod (inkább pl. barna rizst) . Ezek helyett válassz zöldségféléket, salátákat (tehát húsok mellé köretként vagy csak úgy önmagukban). Egyél teljes kiőrlésű lisztből készült termékeket, de itt sem kell nagy mennyiségre gondolni. A gyümölcs-és zöldségfélék szinte korlátozás nélkül fogyaszthatók, de a magasabb cukortartalmúakra (szilva, szőlő, banán) figyelj oda. Húsok közül az alacsonyabb zsírtartalmúakat edd (szárnyasok) és azt is vedd figyelembe, hogy a felvágottak jelentős része rengeteg zsírt és így energiát tartalmaz. A tejtermékek közül érdemes az alacsonyabb zsírtartalmúakat választani (tejföl, sajt), vaj helyett természetesen (light) margarint. A bolti kakaót el kell felejteni, sajnos a készen kapható gyümölcsjoghurtokkal és a Túró Rudival együtt.. Otthon is készíthetsz natúr joghurtból, friss gyümölcsből édesítőszerrel finom, egészséges és alacsony kalóriatartalmú turmixokat. Ezek akár reggelire vagy vacsorára is elegendőek lehetnek. Szintén most van a főzelékfélék szezonja, úgyhogy ne hagyd ki ezeket sem. A cukrozatlan müzlit is beiktathatod az étrendedbe. Igyál sokat (akár napi 2.5-3 litert is), főleg tiszta vizet. Lefekvés előtt 3-4 órával már ne egyél.

Mozogj sokat, heti akár 5-6 alkalommal is, ha belefér az idődbe. Az eredmény heteken belül látható lesz.

Üdv:



Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett
Hirdetések