/ TÁPLÁLKOZÁS / 5 tuti tipp diétázóknak
  2015-06-23

5 tuti tipp diétázóknak

Van néhány tippünk arra az esetre, ha szeretnél apró változtatásokkal látványos eredményt elérni, például leadni pár kilót, javítani a közérzeteden vagy épp feszesebbé varázsolni a bőrödet. 5 egyszerű étkezési ötlet, amivel sokat tehetsz egészségedért.

Válassz sovány darált húst

Sok család fogyaszt darált húst, hiszen sok finomság elkészíthető belőle, viszont nem mindegy, milyet vásárolsz. A legtöbb előre csomagolt darált hús sajnos minimum 50%-ban zsírból áll, emiatt a belőle készített ételek sem válnak az egészségedre, pláne nem tesztnek jót, ha épp diétázol.

- hirdetések -

Vásárláskor válaszd a sovány húsokat és frissen daráltasd le, hogy semmiképp se kerüljön bele olyan darab, ami zsíros. Így már nyugodtan beillesztheted az étrendedbe akkor is, ha le szeretnél adni néhány kilót.  

Tápanyagtartalom:

  • 110 g nyers extra sovány darált marhahús: 145 kalória, 5 g zsír, 71 mg nátrium, 0 g szénhidrát, 0 g cukor, 23,5 g fehérje
  • 110 g nyers sovány darált pulykahús: 160 kalória, 7,5 g zsír, 92 g nátrium, 0 g szénhidrát, 0 g cukor, 22,5 g fehérje

Próbáld ki a brokkolis káposztasalátát

Lehet, hogy furcsán hangzik, de ha megkóstolod...igazi frissítő csemege! Csupán három alapanyag szükséges hozzá: brokkoli darabok, répa és káposzta keverékéből áll, ami olyan sokoldalú, mint amilyen egészséges! Ha puhára párolod, tökéletesen helyettesíti a tésztát. Ha nyersen meglocsolod salátaöntettel, akkor tökéletes, roppanós köretté válik, egy igazi vitaminbomba.

Tápanyagtartalom:

  • 1 csésze saláta: 25 kalória, 0 g zsír, 25 mg nátrium, 5 g szénhidrát, 3 g rost, 2 g cukor, 2 g fehérje

Nasizz nyers zöldséget vagy gyümölcsöt

Mindnyájunknak vannak olyan pillanatai, amikor mindenáron rágcsálnánk valamit - ilyenkor nyúlunk az olyan nasikhoz, mint például a chips vagy a kekszek. Raktározz be előre feldarabolt zöldségekből és azonnal fogyasztható gyümölcsökből ezekre a pillanatokra! Egészséges, könnyű, mégis tápláló nasik, amelyeket nagyon jól lehet variálni, így kizárt, hogy ráunj. Ha a költségvetés is fontos, akkor vedd meg az alapanyagokat egészben, de szánj rá időt a hétvégén, hogy előkészítsd, felaprítsd őket. Jól záródó műanyag dobozban több napig elállnak.

Mik a kedvenceim?

  • A kaliforniai paprika-, uborka- és répacsíkok, zellerszár, alma és körte darabok. Joghurtba, túróba mártogatva igazán ízletes nassolnivalók.

Desszert vagy öntet: a sokoldalú görög joghurt

A legnagyszerűbb a joghurtban a sokszínű felhasználhatósága! Válaszd a zsírmentes natúr görög joghurtot, amellyel kiválóan helyettesíthető a tejföl, tökéletes választás krémes öntetekhez (próbáld ki, hogy keversz hozzá egy kis fűszerkeveréket), és megfelelő alapja egy finom, gyors édességnek is. Ha úgy érzed, hogy túl savanyú, csak keverj hozzá kalóriamentes édesítőt - manapság már sok természetes fajtát találsz a polcokon.

Még mindig nem tudsz túljutni a fanyar ízén? Dobj hozzá néhány idénygyümölcsöt: egy marék málnát, epret vagy barackot. Isteni finom!

Tápanyagtartalom:

  • 170 g joghurtban: 100 kalória, 0 g zsír, 70 mg nátrium, 7 g szénhidrát, 7 g cukor, 17,5 g fehérje

Light sajtcsíkok

A fehérjetartalmú nasik nagyszerűen enyhítik az éhségedet két étkezés között, így például az előre kiporciózott sajtrudacskák tökéletesek arra, hogy elkerüld azt, hogy túl sokat csipegetsz belőle. Párosítsd egy másik egészséges rágcsálnivalóval (pl. gyümölcs- vagy zöldségcsíkkal, dióval), így egyszerre vehetsz magadhoz tápláló fehérjét és rostot! Garantált segítség, ha megéheztél és gyors harapnivalót keresel.

Tápanyagtartalom:

  • 1 rudacska: 60 kalória, 2,5 g zsír, 190 mg nátrium, 1 g szénhidrát, 0 g rost, 0 g cukor, 7 g fehérje

S.C. (dietadvice)