Szorongás, depresszió, vagdosás, öngyilkosság

Krízishelyzetek-egy kamasz szemével.
Mert itt vannak közöttünk. Ha téged épp egyik se érint, akkor egy barátodat. Vagy osztálytársadat. Ha segítségre van szükséged, itt találsz néhány hasznos dolgo

kisroka 2012.08.30. - 18:55 15885 látogatás 3 bejegyzés

Hogy hagyjam abba a vagdosást? ll. rész

2012-09-05 12:20:55

 Találtam egy másik oldalt, amin hasznos tippek vannak, egy kicsit más megközelítésből. Itt rá kell jönnöd, hogy mi(k)ért vagdosod magad, és ennek tudatában kell keresned valami mást helyette. Mert ugye, ha a vagdosást elveszed magadtól, adnod kell magadnak valami más módszert, hogy megküzdj a problémáiddal. Az eredeti cikket itt olvashatod, angol nyelven: http://www.helpguide.org/mental/self_injury.htm .


 Ha azért vagdosol, hogy kifejezd a fájdalmat és erős érzéseket


 -fess, rajzolj, vagy firkálj egy nagy darab papírra piros festékkel vagy kariókával


 -írd le az érzéseidet egy naplóba


 -írj egy dalt vagy verset, ami kifejezi, hogy mit érzel


 -írj le egy papírra minden negatív érzést, aztán tépd szét a papírt


 -hallgass olyan zenét , ami kifejezi az érzéseidet


Ha azért vagdosol, hogy lecsillapítsd és megnyugtasd magad


 -zuhanyozz le meleg vízzel, vagy vegyél egy forró fürdőt (használj valami kellemes illatú tusfürdőt)


 -ölelgess egy kutyát vagy macskát, játssz vele


 -csavard magad egy meleg takaróba


 -masszírozd a nyakad, kezed vagy lábad


 -hallgass nyugtató zenét


Ha azért vagdosol, mert elszigeteltnek és bénultnak érzed magad


 -hívj fel egy barátot (nem muszáj beszélned a vagdosásról)


 -zuhanyozz le hideg vízzel


 -tarts egy jégkockát a kar- vagy térdhajlatodon


 -rágj valami nagyon erős ízűt, például chilli papikát, mentalevelet, vagy grapefruit héjat


 -keress egy önsegítő weboldalt, vagy chat szobát (ide is nyugodtan írhatsz, ha van rá igény, megadom az email címemet is. Én is keresztül megyek/mentem ezeken a dolgokon, de beszélhetünk bármiről)


Ha azért vagdosol, hogy levezesd a feszültséget és a dühödet


 -eddz élénken: szaladj, táncolj, ugrókötelezz, vagy üss egy boxzsákot


 -üsd a párnádat vagy matracodat, vagy sikolts a párnádba


 -nyomkodj egy stressz-labdát vagy gyurmát


 -tépj szét valamit (használt füzetlapot, magazinokat)


 -beszélj magadhoz, akár kiabálj is magadra


 -csinálj valami zajt (játssz valamilyen hangszeren, vagy egyszerűen csak csapdoss lábasokat)


 Egyébként néha még össze is lehet törni ezt-azt. Mondjuk ne pont anyukád kedvenc vázáját, mert abból csak mégnagyobb baj lesz, de egyértelműen többet ér az, hogy ne vágd meg magad, mint egy pohár, ami abszolút pótolható. Te nem vagy az.

eddig 3 hozzászólás érkezett
Új hozzászóláshoz jelentkezz be!
kisroka írta:
Dátum 2013-08-02 17:08:12
Rendben, úgy is folytani akartam. Csak az évem elég zűrös volt, meg vizsgáztam is, de most már tényleg itt az ideje folytatni a blogot. Köszi, hogy szóltál, mert nem tudtam pontosan, van-e igény rá.
kisroka írta:
Dátum 2012-10-16 20:36:23
utolsó kommentet én írtam, csak elfelejtettem bejelentkezni
kisroka írta:
Dátum 2012-09-21 17:35:32
Hát persze. Tizenöt. Leírnád kicsit bővebben, hogy ez miért olyan fontos? És örülnék, ha névvel kommentelnél, mert én is névvel blogolok. Jó, tény, hogy névtelenül nem is lehet, de a lényegen ez nem változtat. Várom válaszod.