/ ZÖLDÖVEZET / 7 titok, melyet az eladók...
  2016-04-02

7 titok, melyet az eladók sosem fognak elárulni

A reklám csak egy módja annak, hogy minél több dolgot adjanak el. A lényeg máshol van, olyan apró titokban, amelyeket talán nem is sejtenél. Ahhoz ugyanis, hogy egy áruház minél több terméket adjon el, már külön szakértőket alkalmaznak.

Ezek a szakértők naphosszat tanulmányozzák a vásárlók szokásait, majd felállítanak különböző mintákat, vásárlói tendenciákat. Ennek alapján rendezik el áruházaikat. Tehát, ha eddig azt hitted volna, hogy az áruházak elrendezése a véletlenen múlik, tévedtél. Semmi sem véletlen, minden tudatos és minden egyes polcnak szerepe van. Ne feledd, az áruházaknak tervük van arra, hogy minél több mindent vegyél meg. Neked is legyen tehát egy terved, hogy tudd, mi az, amire tényleg szükséged van. Ebben segítünk neked most!

- hirdetések -

Csábítás

Nos, az első lecke, amit megtanulunk, hogy nem minden arany, ami fénylik. Hogy mire gondolok? A pólók többségét a kereskedők Afrikából, vagy Ázsiából hozzák be. Ezekre a pólókra azonban új címkéket tesznek, melyen a használati útmutató angolul, franciául és magyarul is szerepelhet. Ezzel azt a hatás keltve, hogy a termék európai vagy magyar, valójában azonban nem az. Továbbá, hogy eladható legyen, reklámként mögé egy egzotikus tájat és nőt vagy férfit fotóznak le, amint ezt a pólót viseli. A vásárlóra így ez is hatással van.

Tanács: Mindig készíts egy havi költségvetést, hogy mennyit költhetsz. Helyezd ezeket hetenként borítékba, ha pedig az elfogy, semmiképpen se költs többet. Ha ezt a módszert alkalmazod, akkor tudatos vásárlóvá válhatsz, és nem fogsz csak úgy bedőlni a reklámoknak.

Amikor az 1-et fizet, 2-t kap akciók elrabolnak

Sokszor tűnik úgy, hogy ezek az akciók szinte kihagyhatatlanok, ezért megpróbálunk vásárolni belőlük. Ha azonban nem vagyunk tisztában a bolt áraival, akkor könnyen becsaphatnak minket. Lehetséges, hogy az ár valójában normális keretek között, amúgy is két darabra vonatkozna. Továbbá, ha ez mégsem áll fenn, akkor se spórolunk. Ugyanis amikor elindultunk nem volt betervezve, hogy vásárlunk még valamit, így még többet költöttünk, mint szerettünk volna.

Tanács: Ismerd pontosan a kedvenc márkáid árát, akcióit és promócióit. Így tudod, hogy valójában megéri-e vásárolni vagy ez is csak egy újabb ügyes üzleti fogás. Ezzel megelőzheted, hogy többet költs, mint amennyi a kiadásod valójában lenne. Továbbá minden vásárlás előtt kérdezd meg magadtól: Tényleg szükségem van két farmerre vagy pulcsira?

Ne fordulj jobbra!

Amikor valaki bemegy a boltba, általában jobbra fordul először. Ennek egyszerű magyarázata az, hogy többségünk jobbkezes és a jobb oldalban gondolkodik alapértelmezettként. Így a boltok többsége jobb oldalra a legújabb akciókat, ruhákat és trendeket készíti elő. Természetesen itt hangosabban szól a zene és a fények, reklámok is sokkal inkább figyelemfelkeltőek. Ez a marketing technika igaz egyébként a legdrágább termékekre is.

Tanács: Vásárolj céltudatosan! Legyen a kezedben a lista, továbbá a listán szereplő árukra elegendő pénz. Csak oda menj, ahonnan ténylegesen venni akarsz valamit, így elkerülheted a felesleges vásárlást és pénzköltést. Óvakodj a bankkártyás fizetéstől, különösen, ha sok pénz van rajta.

Kiárusítás

A kiárusítás általában mindig az üzletek legvégén található. Ennek célja, hogy átmenj minden olyan helyen, ahol más, normál árral rendelkező termékekkel találkozhatsz. Ekkor abban bíznak, hogy még onnan is vásárolsz, és nem mész egyenesen a kiárusításig.
Miután végig kell menned az összes nagy hirdetés alatt, a legújabb próbababák és az üzlet összes többi részén, tényleg előfordulhat, hogy mire a kiárusított részhez érsz, elfáradsz, továbbá kedved sincs már jobb ajánlatok után kutatni, mivel mindened megvan már.

Tanács: Megint a szemellenzős módszer. Először mindenképpen keresd fel a kiárusított részleget. Nézd meg az árakat, majd ezután kezdj el csak bolyongani a sorok között. Így okosabb és pénztárcakímélő döntéseket hozhatsz.

Miért rendetlen a leértékelt áruk részlege?

Nem egyszerű ezeken a területeken maradni és válogatni az akciók között, hiszen a legtöbb áruház úgy készítette el ezeket a részlegeket, hogy az ember ne szívesen maradjon ott.

Az eladók tudják, hogy a vásárlók szeretik minél hamarabb a lehető legjobb színben és méretben kiválasztani a nekik megfelelő darabot. Ezért a leértékelt áruknál gyakorlatilag egy teljes káoszt idéznek elő, amely arra  ösztönzi a vásárlókat, hogy menjenek csak vissza a tökéletesen elrendezett, rendszerezett, drágább részlegre.

Tanács: Soha ne vásárolj, hogyha nincs elegendő időd! Ez ugyanis ahhoz vezethet, hogy nem megfelelő döntéseket fogsz hozni. Szánd rá inkább azt a pár órát, és kutass, keress, majd találd meg a számodra leginkább szükséges darabot a leértékelt szekcióból.

A pénztár körüli apróságok

A pénztár köré az eladók általában csak olyan dolgokat helyeznek, amelyre egyébként semmi szükséged nem lenne. De mivel ott állsz a sorban, megnézed őket, és lehet, hogy vásárolsz egy napszemüveget, két csokit meg pár üdítőt csak azért, mert a várakozás közben nem tudtál mit tenni.

Tanács: Soha ne menj be egy boltba lista nélkül! Ha nálad van a lista a kassza előtt, leellenőrizheted, hogy pontosan mi is az, amire tényleg szükséged volt, és mi az, amire egyáltalán nem. Ha a listához tartod magad, és készpénzzel fizetsz, képtelenség lesz, hogy mást is vásárolj. Amíg pedig azt vizsgálod, hogy az adott termék szükséges-e vagy olcsó, az agyad szépen lassan átprogramozódik, így már nem is lesz akkora a kísértés.

Csak óvatosan, ha többen vagytok

Ha nem egyedül, hanem egy barátoddal vagy barátnőddel vásárolsz, nos, akkor az eredmény csak még lesújtóbb lehet. Egymásra ugyanis könnyen rábeszélhettek olyan cuccokat, amelyekre valójában semmi szükségetek sincs.  De mivel a barátodat nem akarod megsérteni, könnyen túlköltekezhetsz.

Tanács: Minden embernek más és más vásárlási szokása, személyisége van. Vannak, akik hamar idegesek lesznek, vannak, akik befolyásolhatóak, és vannak, akik kitartóak. Ha tehát vásárolni mész, vigyél magaddal egy olyan ember, aki neked pont az ellentéted. Ha te befolyásolható vagy, vigyél magaddal egy kitartó típust. Vagy ha te vagy a kitartó, akkor vigyél magaddal egy befolyásolhatót, ezzel segítve neki.

Végső tanácsként: Az alkoholistáknak sem szabad bárokba, kocsmákba járniuk. Ha te is boltkóros vagy, te is kerüld a boltokat. Nos, remélem azért összességében segítettünk és mostantól már te sem fogsz bedőlni a boltok aljas húzásainak.

(Cs.B.; Forrás: bankrate)