/ Szakertő válaszol / Csak lányoknak / Mi lehet a probléma?
  

Mi lehet a probléma?

ora 2013-08-16 08:11:23
Hónapok óta szedem a Mirabella nevezetű fogamzásgátlót. Nagyon jól bevált, a menstruációm pontos volt mindig, jól működött a tabletta.
Másfél hónappal ezelőtt nem tudtam folytatni a szedését, mivel kiürült a három levél, újat kellett venni, de sajnos nem volt kapható gyógyszertárban, nem tudtuk időben beszerezni, így kimaradt... Miután sikerült beszerezni, gondoltam, hogyha újból megjön a menstruációm, elkezdem szedni, az első nappal indítva, ahogyan kell.
Egyszer voltam együtt a párommal ezalatt. Nem gondoltam, hogy aggódnom kellene terhesség miatt, ám amikor már 10 napja késett a menstruációm, kezdtünk idegesek lenni.
Elmentem a nőgyógyászomhoz, aki megvizsgált és megállapította, hogy nem vagyok terhes, normális, hogy nem jött még meg a menses, mivel a fogamzásgátló szedésének abbahagyása után 6 héttel szokott jelentkezni a menstruáció, barnás vérzés pedig már látható is.
A doktor azt mondta, 1-2 napon belül biztosan meg fog jönni, akkor elkezdhetem szedni a fogamzásgátlómat újból.
Két nappal az orvos után (két nappal ezelőtt) én bevettem az első gyógyszert, mivel barnás vérzés már volt, igaz csak kis mennyiségben.
Rendes teljes vérzést viszont még nem tapasztaltam...
Vajon mi lehet ennek az oka? Baj, hogy elkezdtem így szedni a fogamzásgátlót?
Lehetséges volna, hogy csak összezavarodott kicsit a ciklus(a meleg időjárás nagyon megviselt, emellett diétázom és aktívan sportolok majdnem minden nap) és normális, hogy nehezen jön meg ?
Ha rendeltetésszerűen használom a fogamzásgátlót, minden nap beveszem, ahogyan kell, nem kell tartanom a terhességtől, igaz?
Előre is köszönöm a választ!

Szakértőnk válasza a Mi lehet a probléma? kérdésre

Kedves Levélíró!

A vérzés késését inkább a fogamzásgátló abbahagyása okozhatta, hiszen nem ritka eset, hogy szükség van egy kis időre, amíg tabletta után a ciklus helyreáll. Amennyiben a terhesség kizárható, nem követtél el nagy hibát azzal hogy elkezdted szedni a tablettát. Egy hét tablettaszedés után már nem szükséges kiegészítő védekezést alkalmazni, a fogamzásgátló megfelelő hatékonysággal véd a terhesség ellen.

Üdv:



Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett
Hirdetések