/ Szakertő válaszol / Betegségek és fertőzések / vércsomó - okozhat nay ba...
  

vércsomó - okozhat nay bajt?

ora 2012-09-23 23:16:58
21 éves lány vagyok. Pár éve megfigyeltem, hogy mindkét lábamon, a comb tájékán, az elülső hajlatban és a belső oldalon is több kisebb-nagyobb rög szerű duzzanat van, viszont nem tulajdonítottam ezeknek nagy figyelmet. Néha megduzzadnak, és kicsit fájnak, ha kitapogatom (ilyenkor van, hogy a ruhán keresztül is megtalálom a helyüket), de néha nem érződnek. Több okom is van arra, hogy ezeket vércsomóknak gondoljak, és egyre jobban aggódjak mert:
- a környező bőrön át láthatóak a kékes vérerek, és ezek a rögök is hasonló színűek.
- édesanyámnak visszeres volt az egész lába, főképp a combhajlatnál - ő is édesanyjától örökölte. Félek, hogy már nekem is kezd kialakulni, mert elég jól látszanak a kékes erek a lábszáramon is.
- édesanyám 3 hete 50 évesen agyvérzés miatt elhunyt, melyet egy kongenitális agyi aneurizmus okozott (amiről senki nem tudott és soha semmilyen tünete nem volt).
Önnek milyen véleménye van: jogosan kötöttem össze ezeket a tényeket, kapcsolódnak egymáshoz? Ezekkel a csomókkal kapcsolatban kéne tegyek valamit, van rá esély, hogy ártalmatlanok legyenek? Előre is köszönöm válaszát!

Szakértőnk válasza a vércsomó - okozhat nay bajt? kérdésre

Kedves Levélíró!

Sajnálom, ami édesanyáddal történt. Sajnos, az agyi ereken kialakuló aneurysma jellemzően nem okoz tünetet, viszont van esély arra hogy megreped, és életet veszélyeztető vérzést okoz. A leírt csomók vénatágulatok lehetnek (=visszérbetegség), ezek kilakulásáért genetikai tényezők is felelősek. Ezek nem függenek össze az agyi erek tágulataival. Menj el a háziorvosodhoz egy vizsgálatra, és szerintem ő is megnyugtató választ fog adni a kérdésre.

Minden jót kívánok:



Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett
Hirdetések