/ Szakertő válaszol / Csak lányoknak / Valőszínű a terhesség? Ké...
  

Valőszínű a terhesség? Kérem válaszoljon!

ora 2015-03-13 13:00:24
Tisztelt szakértő!
Olyan problémával fordulnék Önhöz, hogy egy hónappal ezelőtt (január 31.) aktus során baleset történt az óvszerrel. Az azt követő napon sürgősségi fogamzásgátlási ambulanciára mentünk, ahol említettem az ügyeletes nőgyógyásznak, hogy pajzsmirigy alul működésem van és az endokrinológusom e miatt nem ajánlotta a fogamzásgátló tabletta használatát, mivel az így is felborult hormonrendszeremnek nem éppen jönne jól a hormonális megterhelés. Az erre való tekintettel az orvos egy Escapelle esemény utáni tablettát írt fel, amit az aktus után a tizenhetedik órában vettem be. Tudatában voltam a gyógyszer mellékhatásával kapcsolatban, jelentkeztek is az első pár napra gyakori melllékhatások, fejfájás, apró émelygés, tehát a menstruáció késedelme is. Öt nap késéssel jött a menstruációm (február 14.). A menstruációt követően elkezdtem hízni, fáradékonyabb lettem, fejfájás gyötört, el is végeztem egy terhestesztet, ami negatív lett (február 28.). Majd a menstruáció után két héttel (március 3-4.) erős alhasi görcsök jöttek rám, majd ezen a héten a melleim elkezdtek feszülni, duzzadni és fájni. Ez a mellfeszülés egy hete tart. A végeztem egy újabb tesztet, ami ismét negatív lett és a héten a teshőmérsékletem magasabb lett, de a közérzetem egész jó, nincs más panaszom, ami esetleg influenzára vagy megfázásra utalna. következő menstruácim jövőhét kedden esedékes (március 17.). Kétségbeesve kérdezem Öntől, hogy aggódjak, vagy nyugodjak meg, mert a gyógyszer valóban megbabonálta a hormonokat?
Tisztelettel!

Szakértőnk válasza a Valőszínű a terhesség? Kérem válaszoljon! kérdésre

Kedves Kérdező!

Ne aggódjon, a terhesség a leírtak alapján kizárható.A sürgősségi fogamzásgátló tabletta kicsit egy hormonális bombához hasonlítható a szervezet számára, idő kell, míg újra beáll az egyébként is kényes egyensúly. Legyen türelmes, ehhez idő (akár több ciklusnyi) kell, a tünetek is enyhülni fognak.



Dr. Földi Ildikó - szakértő Dr. Földi Ildikó - szakértő
Hirdetések