/ Szakertő válaszol / Csak lányoknak / Befolyásolja-e ez a fogam...
  

Befolyásolja-e ez a fogamzásgátló hatását?

ora 2015-01-08 21:36:19
Tisztelt Doktor Úr/Nő!
18 éves vagyok. Dec. 25-én kezdtem el a Yadine fogamzásgátló szedését, a menstruáció első napján. Ekcémával küszködök már gyerekkorom óta, és január elején megint kijött, a háziorvos Elocomot írt fel. A szteroid csökkenti a gyógyszer hatását? 6-án és 7-én kentem be vele a bőrömet 1-1 alkalommal. Már csak zsírozót használok, mert a gyulladás elmúlt. Kihathat-e ez a gyógyszerre? Valamint gyógyteát is ittam, ami ekcémára való. Ebben cickafark volt, amiről azt olvastam, hogy szintén csökkenti a fogamzásgátló hatását. Január elseje óta iszom körülbelül, 8-án ittam az utolsót. Napi 1-2 csészével fogyasztottam belőle. Ez hatással lehet a gyógyszerre? Ha igen, mennyi időt kell várni, hogy a gyógyszer hatása megint a megfelelő legyen? És még az utolsó kérdésem az lenne, hogy az orbáncfűn kívül mely gyógynövények csökkentik még a gyógyszer hatását? Mert a betegtájékoztatóban csak az orbáncfüvet említik, viszont az interneten mindenhol mást olvasok, és már nem tudom, minek higgyek.
Kérem, nyugtasson meg! :)
Előre is köszönöm válaszát!
MD

Szakértőnk válasza a Befolyásolja-e ez a fogamzásgátló hatását? kérdésre

Kedves Kérdező!

Az Elocom miatt nem kell aggódnia, ha kis felületen alkalmazta és tényleg csak 2 alkalommal. Az orbáncfű tartalmú készítményeket lehetőleg kerülje el, illetve minden egyéb gyógynövény készítményt a gyógyszer bevételétől lehető legtávolabbi időpontban (pl ha reggel veszi be, akkor este igyon gyógyteát) alkalmazza. A gyógyhatású készítményekkel az a probléma, hogy nem vizsgálják bizonyos gyógyszerekkel való kölcsönhatását, így nem tudhatjuk, hogyan hatnak együtt. Általában kis mennyiségben ártalmatlanok. Ha alternatív gyógymódokat is szeretne alkalmazni, a bőrgyógyászával és a nőgyógyászával is beszélje ezeket meg, hogy biztosan ne okozzanak felesleges aggodalmat.



Dr. Földi Ildikó - szakértő Dr. Földi Ildikó - szakértő
Hirdetések