Miért sárga? Lehet bajom?

2011.01.08.
Ma reggel óta élénk, citromsárga színű a vizeletem, nem tudom, hogy mitől, és hogy ártalmas e. Vagy 3 éve erősen felfáztam, azóta gyakran járok vécére, ha sokat iszom, így ha olyan helyre megyek (suli, előadások) kevesebbet iszom. Lehet ezért?
Ma kezdtem egy gyógyszert is szedni, a pajzsmirigyemre, mivel több mindent szedek, de ennél jelentkezett, erre gyanakszom. (nem orvos írta fel, természetes alapanyagú.)
Mennyire árthat az egészségemnek? Nem akarok orvos által előírt, mesterséges gyógyszert szedni.

Szakértőnk válasza a Miért sárga? Lehet bajom? kérdésre

Kedves Levélíró!

Hidd el, az orvos nem azért ír fel gyógyszert, mert épp olyan kedve van , hanem mert vélhetően attól jobban leszel/rendeződik az állapotod. Ezért azt javaslom, hogy ha arra gyanakszol, hogy pajzsmirigy-problémád van, akkor beszéld ezt meg a háziorvosoddal. Ő kérhet további kivizsgálást.

Sötétebb színű vizeletet okozhat az is, ha kevesebbet iszol és akár a táplálékkiegészítő is. Persze tudnom kellene az összetételét, hogy erről érdemben nyilatkozni tudjak. Mindenesetre a betegtájékoztatón fel szokták tüntetni, ha ilyen jelenséget okozhat egy készítmény (pl. vitaminkészítményeknél).

Üdvözlettel:

Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett

Hasonló kérdések

Cikkek a témában

Rizikókalkulátor