Túlsúly

ora 2011-10-05 20:06:14
Szóval, az az án problémám, hogy 14 éves165cm és 76kg vagyok, tehát túlsúlyos, nem vagyok tájékozatlan, tisztába vagyok, azzal, hogy milyen veszélyei vannak. Szeretnék lefogyni annyira, hogy legalább túlsúlyom ne legyen. Nem szoktam chips és társait enni. (allergia) És hetente a kötelező 3+1 tesi óra mellett 3n edzésem van. Kérem segítsen, valamilyen "tervvel", mert már nagyon tanácstalan vagyok!

Szakértőnk válasza a Túlsúly kérdésre

Kedves Levélíró!

A testedzés is nagyon fontos, de az átgondolt, kiegyensúlyozott, egészséges étrend legalább ugyanannyira. Érdemes a lassú, egyenletes testsúlycsökkentésre törekedni, ez tartósabb eredményt nyújt.

Van néhány alapszabály, hogy mik azok a tápanyagok, amiket mellőzni kellene, és helyettük inkább mit kellene választani. A finomított szénhidrátokat próbáld teljesen kihagyni az étrendedből. Ezekre gondolok: cukor, fehér liszt és az abból készült ételek (péksütemények, tésztafélék). A burgonya és a rizs szintén olyan alapanyagok, amiket nem túl gyakran és kisebb mennyiségben lenne szabad fogyasztanod (inkább pl. barna rizst) . Ezek helyett válassz zöldségféléket, salátákat (tehát húsok mellé köretként vagy csak úgy önmagukban). Egyél teljes kiőrlésű lisztből készült termékeket, de itt sem kell nagy mennyiségre gondolni. A teljes kiőrlésű lisztet otthon is lehet használni levesek, főzelékek, stb. sűrítéséhez, de akár még palacsinta sütésekor is.

A gyümölcs-és zöldségfélék szinte korlátozás nélkül fogyaszthatók, de a magasabb cukortartalmúakra (szilva, szőlő, banán) figyelj oda. Húsok közül az alacsonyabb zsírtartalmúakat edd (szárnyasok) és azt is vedd figyelembe, hogy a felvágottak jelentős része rengeteg zsírt és így energiát tartalmaz. A tejtermékek közül érdemes az alacsonyabb zsírtartalmúakat választani (tejföl, sajt), vaj helyett természetesen (light) margarint. A bolti kakaót el kell felejteni, sajnos a készen kapható gyümölcsjoghurtokkal és a Túró Rudival együtt.. Otthon is készíthetsz natúr joghurtból, friss gyümölcsből édesítőszerrel finom, egészséges és alacsony kalóriatartalmú turmixokat. Ezek akár reggelire vagy vacsorára is elegendőek lehetnek. Szintén most van a főzelékfélék szezonja, úgyhogy ne hagyd ki. A cukrozatlan müzlit is beiktathatod az étrendedbe. Igyál sokat (akár napi 2.5-3 litert is), főleg tiszta vizet. Lefekvés előtt 3-4 órával már ne egyél.

Ne várd, hogy 1-2 hét után jelentős változást tapasztalsz, ehhez hetekre van szükség. Heti 1x-i mérlegre állás elegendő.

Kitartás!

 



Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett
Hirdetések