Főoldal / Szakertő válaszol / Csak lányoknak / fogamzásgátló és esemény ...
  

fogamzásgátló és esemény utánni tabletta

ora 2011-05-25 13:29:25
Tisztelt Doktor Nő/Úr!
12 napja szedek fogamzásgátlót és előtte semmilyet nem szedtem, de ezt a
gyógyszert is csak a menzeszem 3. napján tudtam bevenni előszőr, mert
nemvolt a gyógyszertárban. A tegnap előtti eggyütlét alatt a barátommal
sajnos kiszakadt az óvszer uttána azonnal mentünk az ügyeletre és 3 óra
mulva már be is vettem az esemény uttáni tablettát.
Azóta 2 nap telt el és fáradékony vagyok, valamint a pattanásos
bőröm is láthatóan szebb lett, ez most az esemény utáni tabletta mellékhatása? Hasi görcsöt minimálisat tapasztaltam.
Más orvost is megkérdeztem ő, azt válaszolta h nemkellett volna bevennem mert a fogamzásgátló a 8. nap után véd ( valamint hormonzavarom alakulhat ki), de a betegtájékoztatón úgy van írva ha nem a menzesz első napján vesszük be akkor 1 hónapig kiegészítő védekezés kell.
Most nemtudom jól cselekedtem e, és mekkora az esélye hogy teherbe estem.
Válaszát előre is köszönöm!

Szakértőnk válasza a fogamzásgátló és esemény utánni tabletta kérdésre

Kedves Levélíró!

Azt szoktuk javasolni, hogy a tablettaszedés első 7 napján még egyéb, kiegészítő védekezést alkalmazzon a pár. A sürgősségi tabletta hatása lehet a közérzetváltozás, a hasi görcsök. Emellett vérezgetés is jelentkezhet. Az biztos, hogy most kissé összezavartad a szervezetedet. Innentől figyelj oda rá, hogy rendszeresen, időben vedd be a tablettát és várhatóan a szedési szünetben meg fog jönni a vérzésed. Megnyugtatlak, a terhesség esélye minimális.

Üdvözlettel:



Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett
Hirdetések