/ Szakertő válaszol / Táplálkozás és diéta / kardió vagy súlyzós edzés
  

kardió vagy súlyzós edzés

ora 2015-04-14 20:04:49
Jó napot!
18 éves vagyok, 64 kg és kb 168 cm.
Egy éve döntöttem el, hogy le szeretnék fogyni kb 4-5 kg-t, hát azóta sikerült felszednem 4-et. Próbálok odafigyelni az étkezésekre, abszolut nem eszek fehér kenyeret csak teljes kiőrlésűt, a reggelim általában zabkása, sok vizet iszom stb.. Persze néha-néha becsúsznak édességek főleg hétvégén, de nem is akarom drasztikusan megvonni ezt magamtól. Emellett mindig próbáltam valamit mozogni, de sosem láttam változást, sőt híztam is..
Most pár hete döntöttem e, hogy még többet mozgok, heti 4-5 ször fél órát minimum.
A kérdésem az lenne, hogy fontos-e hogy a kardió legyen az edzéseim nagy része, ha fogyni szeretnék pár kilót?
Ugyanis futás közben már néhány perc után erős fájdalmam van a sípcsontom körül, valamint a talpamban. Így kardiózást maximum heti 1-2 alkalommal iktatok be. Amellett trx-ezek, amit nagyon szeretek, és hatásosnak érzem a kar comb, fenék körül. Fogyást viszont még mindig nem észlelek(has, comb)
Mit csinálhatok rosszul?

Szakértőnk válasza a kardió vagy súlyzós edzés kérdésre

Kedves Kérdező!

Érdemes lenne valamilyen intenzívebb mozgást választania, kb 20-30 perc folyamatos mozgás után kezdődik el a zsírégetés, erre a futás jó lett volna, mint kardio típusú edzés, de ha nem bírja, valami mást kell választania. Érdemes lenne azért elmennie egy ortopédiai vizsgálatra, hiszen fiatal, és ebben a korban azért nem kellene, hogy néhány perc futás után ilyen panaszok jelentkezzenek. Próbáljon meg például valamilyen intenzívebb alakformáló tornát,aerobicot, ezt akár DVD-ről is végezheti otthon.Jó lehet még a kerékpározás vagy úszás is erre a célra. A súlyzózás inkább alakformálásra, izomerősítésre jó, de  önmagában jelentős fogyás nem várható tőle.

Hasznos lehet, ha egy hétig jegyzeteli, mit evett, mit ivott, majd visszanézve kielemzi, min lehet változtatni (pl  zöldéség, gyümölcs adag emelése tavasszal, nyáron könnyebben megoldható). Próbáljon diétás, light-os édességeket választani, és maximum naponta 1x fogyasztani, lehetőleg délelőtt. Néhány hét alatt, ha nehezen is, de le lehet szokni az édességekről, úgy, hogy ne legyen utána kínzó étvágy, de pár nap alatt vissza lehet "szokni".



Dr. Földi Ildikó - szakértő Dr. Földi Ildikó - szakértő
Hirdetések