/ Szakertő válaszol / Táplálkozás és diéta / Hogyan szokjak le a káros...
  

Hogyan szokjak le a káros kényszerdolgokról?

ora 2013-04-09 20:04:04
Az a problémám,hogy rengeteg ilyen kényszercselekvésem van. A legbosszantóbb ez az evési zavarom. Eléggé el vagyok hízva van rajtam 5-10kg felesleg. 157cm/63kg vagyok. Nagyon megkeseríti ez az életemet. Már rengeteg fogyókúrát kipróbáltam de tarthatatlan,nem tehetjük meg ( szerintem igen csak rosszul osztjuk be a pénzt a szüleim nem hajlandóak együtt működni velem) hogy egészslges ételeket vegyünk. Hús,zöldségek,gyümölcsök. EZért úgy kell csökkentenem a kalóriát,hogy kevés szemetet eszek,amitől éhes maradok nagyon. Belekerültem már egy ilyen étkezési zavarba akkor is eszek,ha nem vagyok éhes,ha nem is kívánom az ételt. Néha meg koplalok és napi 2-3 órát sportolok a bűntudattol. A másik probléma,hogy eleve rendszertelen az ékezésem sosem volt nálunk ilyen családi ebéd midneki eszik,amit talál és amikor akar. Már úgy érzem,ha nem ehetek kenyereket vagy valami cukrosat akkor remegek,szédülök és rosszul vagyok. Mit tehetnék? Megelegédnek azzal is,ha lennék 55-56 kg.

Szakértőnk válasza a Hogyan szokjak le a káros kényszerdolgokról? kérdésre

 Kedves Levélíró!

Természetesen nem egyszerű a változtatás, amíg otthon élsz, és a többiek nem partnerek ebben. A családi étkezések nagyon fontosak, és nem csak az evés miatt. Ilyenkor lehetünk egy kicsit együtt, meg lehet beszélni a napi dolgokat, aztán úgyis mindenki siet a dolgára. 

Néhány tanács: esetleg beszéld meg a szüleiddel, hogy vegyenek neked teljes kiőrlésű kenyeret. Nem annyival drágább és egyébként sem eszel meg belőle sokat. Érdemes betenni a fagyasztóba, és mindig csak annyit kivenni, amennyit éppen elfogyasztasz. Így nem romlik meg, nem szárad ki a vége sem a kenyérnek. Nem tudom, van-e kertetek, de zöldségféléket megéri otthon, kiskertben termeszteni. (Jóval olcsóbb és mindig kéznél van.) Próbálj megfelelő méretű adagokat fogyasztani, bármit is eszel, és helyezz NAGY hangsúlyt a mozgásra, mert ennek a szerepe legalább akkora, mint a diétáé. Nem kell napi 2-3 órákat edzened, heti 4-5 alkalommal 1-1 óra is sokat számít.

Üdv:



Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett
Hirdetések