/ Szakertő válaszol / Táplálkozás és diéta / Fogyókúra... egyesek pont...
  

Fogyókúra... egyesek pont fordítva szeretnék!

ora 2013-03-01 20:17:56
Kedves Szakértő(k)!
Egy ritkább problémát szeretnék felvetni, méghozzá a soványságot. Manapság mindenki azt hiszi, hogy hű de könnyű hízni és, hogy milyen jó nekünk, vékonyaknak, hogy zabálhatunk amennyit akarunk, de fogalmuk sincs arról, hogy néhány vékony ember helyzete pont olyan kellemetlen, mint az övék, ugyanis egyeseknek ugyanolyan nehéz hízni, mint másoknak fogyni. Nem mondanám magam anorexiásnak, de vékony vagyok (37 kg!!!), sőt, az nem kifejezés. Tény, hogy 14 évesen még csak 152 cm vagyok, de ezt már akkor is bajnak tartom. Kb. két hónapja tornázgatok itthon esténként (30-30 felülés és guggolás, nyújtógyakorlatok), amihez mostmár a futás is párosulni fog (ugye itt a tavasz). Az étkezéssel nem tudok mit kezdeni, sok mindent próbáltam már, de nem jött össze. Nem szeretnék nyáron is így kinézni, mert már komolyan szégyellek fürdőruhát felvenni, nem mernék megjelenni egy strandon. Leginkább formásodni szeretnék és hízni (jó értelemben, inkább izomból) has, fenék, comb és vádli tájékán - pretenciózusabb már nem is lehetnék, tudom -, de nem nagyon jön össze. Esetleg néhány tippet a mozgásokhoz (tornagyakorlatok, stb.) kaphatnék? Étrend, valami? Bármilyen tanácsot és ötletet megfogadok. Nagyon örülnék a válasznak, főleg tudva, hogy szakértőktől kérdezhetek. Előre is köszönöm szépen a visszajelzést!
Üdvözletem, Noémi

Szakértőnk válasza a Fogyókúra... egyesek pont fordítva szeretnék! kérdésre

 Kedves Noémi!

Korábban többször is válaszoltam meg kérdéseket, amiket hízni vágyók tettek fel. Természetesen létezik ez a probléma is, de manapság kevesebben küzdenek vele, mint a túlsúllyal. 

A mozgás mindenképpen hasznos lenne. Formálja, izmosítja a tested, jókedvre derít és növeli az állóképességedet. Lehetőleg mozogj minden nap, de legalább heti 3-4 alkalommal. Hogy mit, az tőled függ. A közösen végzett sporttevékenység előnye, hogy már csak a társaság kedvéért is elmész, kisebb az esélye, hogy kihagyod a sportot. Járj el futni, úszni, biciklizni, táncolni, vagy amhez van kedved. Emellett figyelj oda arra, hogy gyakran és rendszeresen egyél. (Nem kell óriási adagokra gondolni!) Tavaszi időszakban egyébként is ajánlott multivitamin szedése, ez időnként segít a hízásban is. Patikában tudnak segíteni abban, hogy neked melyik ajánlott. 

Minden jót:



Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett
Hirdetések