/ Szakertő válaszol / Táplálkozás és diéta / Fogyás? Sikerülehet?
  

Fogyás? Sikerülehet?

ora 2013-01-31 13:42:58
Kedves Tanácsadó!
20 éves lány vagyok, 160 magas és 77 kg. Kb 1 éve még 88 voltam, aztán elkeztem diétázni, kipróbáltam mindent, a 90 naposat, a level diétát, mellé edzettem is, úgy ahogy lementek a kilók, de 85 és 80 között ingáztam.
Pár hete étrendet váltottam, egészségesen próbálok táplálkozni, csak kevesebbet eszek. Eddig nem volt időm edzeni menni, mert főiskolán tanulok, mellette pedig dolgozom, de nagyon szeretnék beiktatni egy kis edzést.
A baj az, hogy nem tudom magamat hajtani, mivel nem ismerem a korlátaimat, nem tudom, hogy mennyire lennék képes. Párszor mentem edzeni a diétám alatt 1 évvel ezelőtt, eléggé kihajtottam magam, úgy hogy pár nap edzés után feladtam, és képtelen voltam visszamenni.
Sajnos az étkezésemmel is baj van, még mindig... Próbálok keveset enni, ez működik is, mindaddig, amig ki nem éhezem. és akkor nagyon nehéz csak annyit ebédelni, hogy épp, hogy jól lakjak.
Reggelire müzlit, vagy joghurtot szoktam enni, tizóraira müzliszeletet, ebédre 1 kisebb tál főtétel (tészta, vagy krumplipüré, fehér hús, milánói, attól függ, hogy mit készit a család, néha én főzöm)
Uzsonnára joghurtot szoktam enni, vacsira pedig zöldséget, vayg valami fehérjét.
Nem tudom, hogy jól csinálom-e, de szükségem lenne valami támpontra. Nagyon szeretnék lefogyni a nyárra, ez lehetséges?
Mennyi lenne az ideális súly számomra? Elég erős a csontozatom, ezért tudom, hogy sosem leszek nádszál vékony...
Előre is köszönöm!

Szakértőnk válasza a Fogyás? Sikerülehet? kérdésre

Kedves Levélíró!

160 centis magassághoz úgy 55 kiló körül kellene mozognod, ez nem reális cél nyárig, optimális esetben heti kb. 0,5 kg testsúlycsökkenéssel lehet számolni (ha egészséges is akarsz maradni, nem csak vékony). A fogyáshoz mindenképpen változtatni kell némiképp a táplálkozásodon is, a magasabb szénhidráttartalmú (és főleg magasabb GI értékű) ételeket el kellene hagynod (pl. tésztafélék, burgonyapüré stb.). Ezek helyett inkább zöldségköretet, esetleg teljes kiőrlésű péksüteményt kellene választanod.

A testmozgás nagyon fontos, nyugodtan feszegesd a határaidat! Pontosan érezni fogod hogy hol az a pont, ahol pihenőt kell tartanod. Nem érdemes teljesen kimeríteni magad, ez-ahogy látod-semmi jóra nem vezet. Sportolj minél többet (hetente több alkalommal), néhány hát után már látható lesz a változás.

Üdv:



Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett
Hirdetések