/ Szakertő válaszol / Táplálkozás és diéta / Hogyan iezdjek hozzá?
  

Hogyan iezdjek hozzá?

ora 2013-01-04 20:49:44
Jó napot Doktornő!23 éves vagyok,és van egy 1,5 éves gyermekem.A terhesség alatt és után rajtam maradt 20 kiló súly felesleg.Már többször próbálkoztam lefogyni,gyógyszereket beszedni,de semmi nem működött.Szeretném kérni segítségét hogy hogy is álljak neki,mit egyek,tornázásra mit javasolna stb. Előre is köszönöm segítségét.

Szakértőnk válasza a Hogyan iezdjek hozzá? kérdésre

Kedves Levélíró!

A női szervezet a várandósság időszaka alatt valamennyi zsírszövetet felhalmoz azért, hogy a baba táplálása biztosított legyen (szoptatás). A szoptatási időszakban semmiképpen sem javasolt a drasztikus testsúlycsökkentés, mivel ez a tej mennyiségének, minőségének rovására mehet. Azonban a kíméletes mozgás elkezdése lehetséges a gyermekágyas időszak (6 hét) után. Fokozatosan növekvő terhlelés javasolt, éskiegyensúlyozott étkezés, mely mentes a túlzásoktól. Tehát: nem szabad arra törekedni, hogy az egész fölöslegetől megszabaduljon mondjuk két hónap alatt, hiszen felszedni is több időbe tellett..

Az Ön babája már nem pici, tehát nyugodtan mozoghat és diétazhat akkor is, ha még szopik. Kezdjen el soprtolni, hetente több alkalommal (ez attól is függ, hányszor tudja megoldani a pici mellett). Választhat lényegében bármilyen mozgást, de a tapasztalat az, hogy a társaságban végzett sportot kevésbé vagyunk hajlamosak elmismásolni  Járhat futni, úszni, biciklizni, zumbázni, a lényeg, hogy rendszeresen tegye. A terhelést fokozatosan növelje. Mindenképpen szükség van étrendi változtatásokra is, erről korábban már több alkalommal is ejtettem szót.

A finomított szénhidrátokat próbálja teljesen kihagyni az étrendből. Ezekre gondolok: cukor, fehér liszt és az abból készült ételek (péksütemények, tésztafélék). A burgonya és a rizs szintén olyan alapanyagok, amiket nem túl gyakran és kisebb mennyiségben lenne szabad fogyasztani (inkább pl. barna rizst) . Ezek helyett válasszon zöldségféléket, salátákat (tehát húsok mellé köretként vagy csak úgy önmagukban). Egyen teljes kiőrlésű lisztből készült termékeket, de itt sem kell nagy mennyiségre gondolni. A gyümölcs-és zöldségfélék szinte korlátozás nélkül fogyaszthatók, de a magasabb cukortartalmúakra (szilva, szőlő, banán) figyeljen oda. Húsok közül az alacsonyabb zsírtartalmúakat egye (szárnyasok) és azt is vegye figyelembe, hogy a felvágottak jelentős része rengeteg zsírt és így energiát tartalmaz. A tejtermékek közül érdemes az alacsonyabb zsírtartalmúakat választani (tejföl, sajt), vaj helyett természetesen (light) margarint. A bolti kakaót el kell felejteni, sajnos a készen kapható gyümölcsjoghurtokkal és a Túró Rudival együtt.. Otthon is készíthet natúr joghurtból, friss gyümölcsből édesítőszerrel finom, egészséges és alacsony kalóriatartalmú turmixokat. Ezek akár reggelire vagy vacsorára is elegendőek lehetnek. (A babának is ízleni fog, ő ne kapjon mesterséges édesítőt, az övébe tkp. semmilyen sem kell.) Egyenek sok főzelékfélét. A cukrozatlan müzlit is beiktathatja az étrendjébe. Igyon sokat (akár napi 2.5-3 litert is), főleg tiszta vizet. Lefekvés előtt 3-4 órával már ne egyen. Anyukák hajlamosak lehetnek arra, hogy a gyerek által meghagyott ételeket megadóan megeszik, erről érdemes leszokni

Ne várja, hogy 1-2 hét után jelentős változást tapasztal, ehhez hetekre van szükség. Heti 1x-i mérlegre állás elegendő. Nyárra viszont már szemmel látható lehet a változás.

Minden jót:

 



Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett
Hirdetések