/ Szakertő válaszol / Táplálkozás és diéta / Hisztamin intoleracia 2.
  

Hisztamin intoleracia 2.

ora 2012-11-24 10:48:40
Kedves Bernadett!
Egy-két hete feltettem egy kérdést, hogy vajon a barátom tünetei utalhatnak-e hisztamin-intoleranciára ( http://www.kamaszpanasz.hu/szakerto/betegsegek_es_fertozesek/13951 ), köszönöm szépen a választ!
Az allergológiai vizsgálatra fog beutalót szerezni. Addig is még egy kérdésem lenne, hogy ha a gyógyszeres segítséget válasszuk, akkor meg lehet-e úszni olcsóbban? Itt arra gondolok, hogy az egyetlen gyógyszer, amit kifejezetten erre találtam, az a DAOsin nevű. Ez a hiányzó enzimeket pótolja, amik lebontanák a hisztamint. Azonban ennek elég borsos ára van, 10 kapszula közel 3.000 Ft, és egy nap akár 3 kapszulára is szükség lehet.
Arra gondoltam, hogy vajon ehelyett olcsóbb, antihisztamin tartalmú gyógyszerek (pl. Claritine) alkalmazhatóak-e a tünetek enyhítésére a DAOsin helyett? Ezek tudtommal úgy működnek, hogy a receptorokhoz kapcsolódva "kiszorítják" a hisztamint. Ez ebben az esetben is megoldást jelentene, vagy mindenképp el kellene bontania az enzimnek a felszabaduló hisztamint, hogy ne jelentkezzenek (vagy enyhüljenek) a tünetek?
Ha nem megoldás az antihisztamin az enzimpótlás helyett, akkor legyen szíves, röviden indokolja is a nemleges választ, csak azért, mert amúgy is érdekel az emberi szervezet, és a működése :)
Köszönöm szépen a választ!

Szakértőnk válasza a Hisztamin intoleracia 2. kérdésre

Kedves Levélíró!

A szóban forgó betegség/állapot kezelése valóban a hiányzó enzim pótlásán alapszik, hiszen a hisztaminnak le kell bomlania (pont emiatt kétlem, hogy az antihisztaminok valóban hatékonyan enyhítenék a tüneket). Nyilván a gyógyszer szedésén kívül diétát is kell tartani, végül is ez képezi a kezelés alapját. Nem tudom, hogy esetleg szakorvos segítségével olcsóbban hozzá lehet-e jutni a készítményhez.

Üdv:



Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett
Hirdetések