Hogyan fogyjak le?

ora 2012-11-10 19:48:03
180 centi vagyok ehhez durván 80 kiló (plusz , mínusz ingadozik egy-két kilót) 16 éves és már egy jó ideje küszködöm a súlyfeleslegemmel. A baj az hogy hiába kezdek bele valamibe egy hónap után ha nem látom az eredményt feladom. Valamint fogalmam sincs hogy mi lenne célszerű ez esetben. Hogyan táplálkozzak, mennyit sportoljak. Kérlek, adj pár tippet!

Szakértőnk válasza a Hogyan fogyjak le? kérdésre

Kedves Levélíró!

A testsúlycsökkentésnek két alappillére van: a diéta és a testmozgás. Mindkettő fontos ahhoz, hogy egészségesen adhasd le a felesleges kilókat. Korábban többször összefoglaltam már, hogy szerintem mik a diéta legfontosabb alapkövei, most ismét:

A finomított szénhidrátokat próbáld teljesen kihagyni az étrendedből. Ezekre gondolok: cukor, fehér liszt és az abból készült ételek (péksütemények, tésztafélék). A burgonya és a rizs szintén olyan alapanyagok, amiket nem túl gyakran és kisebb mennyiségben lenne szabad fogyasztanod (inkább pl. barna rizst) . Ezek helyett válassz zöldségféléket, salátákat (tehát húsok mellé köretként vagy csak úgy önmagukban). Egyél teljes kiőrlésű lisztből készült termékeket, de itt sem kell nagy mennyiségre gondolni. A gyümölcs-és zöldségfélék szinte korlátozás nélkül fogyaszthatók, de a magasabb cukortartalmúakra (szilva, szőlő, banán) figyelj oda. Húsok közül az alacsonyabb zsírtartalmúakat edd (szárnyasok) és azt is vedd figyelembe, hogy a felvágottak jelentős része rengeteg zsírt és így energiát tartalmaz. A tejtermékek közül érdemes az alacsonyabb zsírtartalmúakat választani (tejföl, sajt), vaj helyett természetesen (light) margarint. A bolti kakaót el kell felejteni, sajnos a készen kapható gyümölcsjoghurtokkal és a Túró Rudival együtt.. Otthon is készíthetsz natúr joghurtból, friss gyümölcsből édesítőszerrel finom, egészséges és alacsony kalóriatartalmú turmixokat. Ezek akár reggelire vagy vacsorára is elegendőek lehetnek. A cukrozatlan müzlit is beiktathatod az étrendedbe. Igyál sokat (akár napi 2.5-3 litert is), főleg tiszta vizet. Lefekvés előtt 3-4 órával már ne egyél.

Hetente legalább 3-4 alkalommal menj el sportolni. Válassz olyan mozgást, ami örömet okoz. Így szinte észrevétlenül olvadnak le a kilók, és az első dícsérő megjegyzések után sokkal könnyebb a folytatás.

Ne várd, hogy 1-2 hét után jelentős változást tapasztalsz, ehhez hetekre van szükség.

Üdv:



Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett
Hirdetések