/ Szakertő válaszol / Táplálkozás és diéta / Fogyókúrával kapcsolatos ...
  

Fogyókúrával kapcsolatos kérdés

ora 2012-07-20 19:59:57
Kedves Doktor!
Egy 18 éves lány vagyok aki szeretne több felesleges kilótól megszabadulni min 10-20 kg-tól. Tudom hosszú idő meg kitartás is kell hozzá no meg mozgás is. Próbáltam több fajta fogyókúrát de nem volt sikeres. De én is jobba érezném magamat ha sikerülne
leadni a fölösleges kilókat.
Ebben szeretném az ön tanácsát kérni.
Válaszát előre is köszönöm.
üdv. Daniella

Szakértőnk válasza a Fogyókúrával kapcsolatos kérdés kérdésre

Kedves Daniella!

Valóban, ahhoz hogy tartós eredményt érj el, az életmódodat kell megváltoztatni. Ha ez nem így történik (ha csak fogyókúrázik valaki), akkor a leadott plusz kilók valószínűleg lassan vissza fognak kúszni.

A mozgás is része kell legyen a testsúlycsökkentésnek. Már csak azért is, mert egyébként fennáll a lehetősége, hogy fogysz ugyan, de a tested nem lesz kellőképpen feszes, nem lesz jó az erőnléted. Szerintem heti pár alkalommal biztosan megoldható, hogy mozogj egy keveset, főleg ilyenkor nyáron. Emellett átgondolt étrendváltozásra van szükség, és nem csak a diéta ideje alatt, hanem lehetőleg azt követően is.Korábban többször összefoglaltam már, hogy szerintem mik a diéta legfontosabb alapkövei. Összefoglalom neked a legfontosabbakat.

A finomított szénhidrátokat próbáld teljesen kihagyni az étrendedből. Ezekre gondolok: cukor, fehér liszt és az abból készült ételek (péksütemények, tésztafélék). A burgonya és a rizs szintén olyan alapanyagok, amiket nem túl gyakran és kisebb mennyiségben lenne szabad fogyasztanod (inkább pl. barna rizst) . Ezek helyett válassz zöldségféléket, salátákat (tehát húsok mellé köretként vagy csak úgy önmagukban). Egyél teljes kiőrlésű lisztből készült termékeket, de itt sem kell nagy mennyiségre gondolni. A gyümölcs-és zöldségfélék szinte korlátozás nélkül fogyaszthatók, de a magasabb cukortartalmúakra (szilva, szőlő, banán) figyelj oda. Húsok közül az alacsonyabb zsírtartalmúakat edd (szárnyasok) és azt is vedd figyelembe, hogy a felvágottak jelentős része rengeteg zsírt és így energiát tartalmaz. Az olajos, zsíros ételeket iktasd ki teljesen az étrendedből, ezek rengeteg kalóriát tartalmaznak.

A tejtermékek közül érdemes az alacsonyabb zsírtartalmúakat választani (tejföl, sajt), vaj helyett természetesen (light) margarint. A bolti kakaót el kell felejteni, sajnos a készen kapható gyümölcsjoghurtokkal és a Túró Rudival együtt.. Otthon is készíthetsz natúr joghurtból, friss gyümölcsből édesítőszerrel finom, egészséges és alacsony kalóriatartalmú turmixokat. Ezek akár reggelire vagy vacsorára is elegendőek lehetnek. Szintén most van a főzelékfélék (káposzta, bab stb.) szezonja, úgyhogy ne hagyd ki. A cukrozatlan müzlit is beiktathatod az étrendedbe. Igyál sokat (akár napi 2.5-3 litert is), főleg tiszta vizet. Lefekvés előtt 3-4 órával már ne egyél.

Ne várd, hogy 1-2 hét után jelentős változást tapasztalsz, ehhez hetekre van szükség. Heti 1x-i mérlegre állás elegendő.

Üdv:



Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett
Hirdetések