/ Szakertő válaszol / Táplálkozás és diéta / Fogyás , segítség
  

Fogyás , segítség

ora 2012-07-07 21:24:33
Jó napot!
Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy 15 éves vagyok 160 cm és eddigi 87 kilóról sikerült 72-73 ra lefogynom
ez két hónap alatt sikerült. Teljesen más volt a táplálkozásom, kicsit drasztikus is .. Egy hozzá értő személy aki nem mellesleg az osztályfőnököm elég sokat segít, de ezt ő elveti amit csinálok, viszont rendszeres sportoló vagyok, és az országos 3. helyről szeretnék a 2. kerülni. ami azt hozta hogy egyesületet váltok! A gond csak itt jön a keményebb edzések már nem mennének, ezért minimum még 10 -15 kilót le kéne adnom szeptemberig!
Az eddigi módszerem, a napi egy max 2 szeri evés semmi tészta féle minimum 3 4l víz és 6 után semmi evés!
előfordult hogy 78 óráig egy falat nem ment le a torkomon!
viszont ezzel a módszerrel a minusz 17 kiló könnyen lement, de hogyan tovább még ennyit le kéne adnom,viszont ez a módszer nyáron úgy hogy napi ét edzésem van és az össz edzések száma 5-6 óra így kell a tápanyag, mert erőtlen lettem és még rosszabbak az redményeim.kalapácsvető vagyok, kellett a gyorsasághoz a fogyás most még kellene ahhoz hogy tudjak futni is és bírjam a másik edzést!
viszont erő meg kell!
Mit tegyek szeptemberig van még időm!
köszönöm!
Nia

Szakértőnk válasza a Fogyás , segítség kérdésre

Kedves Levélíró!

Nagyon átgondoltan, megfontoltan kell leadnod a fölösleges súlyt, hiszen a diéta (életmódváltás) nem mehet a sportteljesítményed rovására. Szerintem az edződ is tudna neked ebben segíteni, ő teljesen tisztában van azzal, hogy a kalapácsvetés milyen jellegű és erősségű igénybevételt jelent, mennyi plusz kalóriát kell bevinned. Az alapelv (ti. hogy csökkented a szénhidrát bevitelt) jó, de mivel (úgy gondolom) kemény fizikai terhelésnek vagy kitéve, azért drasztikusan nem szabad lecsökkenteni. Péksüteményekből, tésztafélékből teljes kiőrlésűt egyél, és csak kis mennyiségeket. A fehérjék bevitele nagyon fontos, tehát sovány húsokat, halat, sovány tejtermékeket, hüvelyeseket minden nap fogyassz. Most rengeteg zöldségféle közül választhatsz, egyél sok nyers zöldséget és főzeléket (ezeket ne rántással készítsétek, sűríteni lehet habarással,kevés teljes kiőrlésű liszttel, esetleg pürésítéssel is). Szinte minden gyümölcsöt fogyaszthatsz (mértékkel), a szilva, a banán nem annyira ajánlott (magas a kalóriatartalma). Igyál rengeget vizet, és este már ne egyél (dehát ezt valószínűleg már meg is szoktad). Csak így tovább, kitartást!

Üdv:



Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett
Hirdetések