/ Szakertő válaszol / Lelki problémák / Érzékenység
  

Érzékenység

ora 2015-04-07 21:32:51
Kedves Szakértő!
Tudna nekem mesélni arról, hogy mitől változhat egy ember érzékenysége?
Az utóbbi időben rengeteget sírok, hamar hatódok meg, jó és kevésbé jó dolgoktól egyaránt. Ezelőtt több mint 3 évig szedtem fogamzásgátlót, de már abbahagytam több mint fél éve. A menstruációs ciklusomat eléggé felborította, lehetséges hogy az érzéseimre is ez hat? Vagy ez egy ilyen korszak? 23 éves vagyok. A párom is sűrűn említi, hogy sokat sírok, és látom, hogy ez kicsit őt is megviselni. Nem szeretném ilyen butaság miatt elveszíteni, de olyan gyakran szorul össze a szívem valami miatt. Mit tehetnék ez ellen?
Nagyon köszönöm a választ!
Üdvözlettel:
Lara

Szakértőnk válasza a Érzékenység kérdésre

Kedves Lara!

A fél éve abbahagyott fogamzásgátló hormonális hatásának elvileg már meg kellett szünnie, tehát az érzelmi hullámzást nem írnám ennek a számlájára, bár egyéb hormonális háttere attól még lehet.

Első körben érdemes lenne végiggondolni, hogy milyen helyzetek, témák váltják ki az érzékenyebb reakcókat,, befolyásolják-e ezek a környezeted viselkedését veled szemben (pl. a párod figyelmesebb veled..., tehát származik-e valamilyen előnyöd az érzékenységedből), van-e valamilnyen nehezebb élethelyzet mostanában, ami befolyásolhatja az érzlemi tűrőképességedet.

A pároddal szemben fontos lehet őt biztosítani,hogy nem ő áll a hátterében (ha tényleg nem) az esetleges rossz kedvednek és ideális lenne, ha ő tudna téged támogatni abban, hogy megoszd vele az érzéseidet.

Ha hosszabb távon nem oldódik a helyzet  és zavaró számodra, javaslom egy pszichológus felkeresését, esetleg egy hormonszint vizsgálat elvégzését.



Máténé Áfra Viktória - klinikai gyermek- és ifjúsági szakpszichológus Máténé Áfra Viktória - klinikai gyermek- és ifjúsági szakpszichológus
Hirdetések