/ Szakertő válaszol / Lelki problémák / Alvászavar tinédzserkorba...
  

Alvászavar tinédzserkorban?

ora 2014-07-08 17:23:57
Kedves szakértő!
16 éves fiú vagyok, és mostanában egyre gyakrabban vannak alvászavaraim. Sokszor előfordul, hogy el se alszok, hanem - én csak úgy nevezem - alfába megyek le. Olyan mintha nagyon mélyen gondolkodnék. Valamilyen szinten alszok, de teljesen megfeledkezem magamról, és álmodok is. Mikor "magamhoz térek" mindig nyitva van a szemem, és általában csak a sötétbe bambulok. Ezek után nem emlékszem rá, hogy mit csináltam az elmúlt pár órában, de egyben biztos vagyok: Nem aludtam rendesen. Az a helyzet, hogy nagyon pánikolós típus vagyok. És tényleg igaz az, amit olvastam, hogy már előre félek attól, hogy nem tudok elaludni. Mert manapság ez is előfordul. Egy ilyen "mély gondolkodás" után felébredek, és órákig nem tudok visszaaludni. Fetrengek, próbálkozom elaludni, de nem sikerül. Ez gyerekkoromban is gyakran előfordult. Más problémám nincsen. Az alvás időm is reális, mert ha későn alszok el, akkor későn is kelek fel. Egyszerűen pánikba vagyok esve, hogy miért van ez. Lehetséges, hogy az allergiás gyógyszerem az oka? Pár napja tértem át egyik gyógyszerfajtáról egy másikra, amit már régebben is szedtem. Azóta, amióta áttértem jönnek ezek a keményebb alvászavarok. Kérem, nyugtasson megy, hogy csak a pánikolásom, vagy csak a gyószer mellékhatása!

Szakértőnk válasza a Alvászavar tinédzserkorban? kérdésre

Kedves Levélíró!

Nem tudom neked biztosan megmondani, hogy összefüggésbe hozhatóak-e az alvászavarok az új gyógyszerrel. Ha igen, akkor az várható, hogy az alvászavar hamarosan "lecseng", és minden visszatér a korábbi kerékvágásba. Ha nem így lenne, akkor javaslom, keresd fel a felíró orvost, lehetséges hogy a gyógyszer cseréje szükséges.

Üdv:



Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett
Hirdetések