/ Szakertő válaszol / Lelki problémák / Szociális fóbia. A legkeg...
  

Szociális fóbia. A legkegyetlenebb betegség.

ora 2014-02-20 10:55:10
Kedves doktornő!
18 éves lány vagyok, és 14 éves korom óta küzdök ezzel a betegséggel. De csak 17 évesen jöttem rá, hogy mi is ez valójában.
Tisztában vagyok azzal, hogy mitől alakult ki.
Nagyon megkeseríti a napjaimat. Eddig csak idegenek között szorongtam, de már családi körben is.
Öngyilkos nem akarok lenni, nem is merek, hiszek Istenben és nem hagyhatom itt a családom. És gyáva is vagyok hozzá.
Itt a közelben nem elég képzettek az orvosok, de amúgy sem tudnék elmenni, a betegségemből kifolyólag.
Senkinek nem merek róla szólni, mert akinek neten elmondtam, hátatforditott nekem.
Mit tanácsolna? Letelt 18 év az életemből, fájdalmas, félelemmel és szorongással tele.
Már annyira padlón vagyok lelkileg, hogy nem tudok mit csinálni.
Kérem segítsen!:((
Köszönöm, hogy elolvasta!

Szakértőnk válasza a Szociális fóbia. A legkegyetlenebb betegség. kérdésre

Kedves Levélíró!

Az alapján, amit írsz, úgy tűnik, a szorongásod komolyan befolyásolja a mindennapi életedet, akadályoz a céljaid elérésében és szenvedést okoz. Az eddigiek azt mutatják, hogy egyedül nem tudtál megbirkózni vele, hanem egyre csak rosszabbodott a helyzet. Emiatt mindenképpen azt javasolnám, hogy fordulj személyesen pszichológushoz. Beszélj a szüleiddel, a háziorvosoddal és derítsétek ki, hol találhatnátok pszichoterápiás segítséget!

Amennyiben valóban szociális fóbiáról van, a leghatékonyabb megoldás az, ha kis lépésenként, szorongáskeltő hatásuk szerinti növekvő sorrendben megpróbálnál, akár segítséggel, kísérettel,  belemenni különféle társas helyzetekbe. Átmenetileg szóba jöhet gyógyszeres kezelés is, de mellette mindenképpen fontos a gyakorlás, hogy a félelmeid mellé pozitív élményeket, visszajelzéseket is szerezz, melyek a későbbiekben erőt adhatnak a szorongásod legyőzéséhez. Segíthet, ha elsajátítasz valamilyen szorongásoldó technikát, mint például az autogén tréning, a progresszív relaxáció vagy a jóga. Az intenzív sportolás is oldhatja a szorongást és a feszültséget, amellett, hogy erősebbnek érezheted magad tőle. Próbáld ki!

Összességében azt tudom mondani, hogy minél inkább elkerülöd a szorongáskeltő helyzeteket, annál erősebbnek fogod érezni a szorongásodat. Ugyanakkor, ha belemész ilyen helyzetekbe és sikeresen megküzdesz velük, annál erősebbnek fogod érezni magadat és gyengébbnek a szorongásodat.

Itt találhatsz cikkeket a szociális szorongásról, hátha találsz bennük hasznos információt:

http://www.kamaszpanasz.hu/hirek/lelek/262/Szocialisfobia

http://www.kamaszpanasz.hu/hirek/lelek/138/Felenkseg

Hajrá!



Pyreschitz Anna, pszichológus Pyreschitz Anna, pszichológus
Hirdetések