/ Szakertő válaszol / Lelki problémák / Van itt valami..
  

Van itt valami..

ora 2014-01-02 18:07:36
Kedves kamaszpanasz :)egy 13 éves lány vagyok.. és azzal a problémával jönnék hogy már kb 1 hónapja vagy másfél elkezdtem gázt szívni.. (öngyujtótöltőből dezodor) és úgyérzem hogy lassan függővé váltam... a szervezetem hiányolja ha nem csinálom.. általában egy egész palackot szoktam szívni (öngyujtógáz) és az ugy másfélóráig elég.. de ez most nemlényeg.. szóval miután csinálom ugyérzem h egy kicsit ég a tüdöm... szóval hogyan tudnék róla leszokni vagy ilyesmi? Előre is köszönöm :)

Szakértőnk válasza a Van itt valami.. kérdésre

Kedves Levélíró!

Valószínűleg inkább pszichés függőség alakulhatott ki, nem annyira testi jellegű. Mindenesetre , ha úgy érzed egyedül nem sikerül abbahagynod a gázszívást, fordulj mielőbb pszichiáterhez/pszichológushoz. A különféle függőségek kezelése kórházi keretek között, akár nem bentfekvőként, addiktológiai osztályokon történik, több helyen is találsz ilyet! Mindenképpen fontos lenne a mielőbbi beavatkozás, mert a szerves oldószerek, mint az öngyújtógáz használata súlyos, halálos következményekkel is járhat. Komoly károsodást okozhat az agyban, a májban és a vesében. Akár egyszeri használattal is végzetes szívritmuszavart vagy fulladást okozhat a légzőközpontot bénításával. Ha egyedül akarsz leszokni, alakítsd úgy, hogy nehezebb legyen hozzájutnod a szerhez és tereld el róla a figyelmedet, amikor eszedbe jut. Segíthet az intenzív sportolás is átmenetileg, vagy ha megkérsz valakit, hogy legyen veled és akadályozza meg, hogy a gázhoz nyúlj!

Hajrá!



Pyreschitz Anna, pszichológus Pyreschitz Anna, pszichológus
Hirdetések