Alvászavar

ora 2013-10-14 21:39:58
Jó napot Doktornő!
Elég kemény alvás zavaraim vannak. Táncos iskolába járok Így nem a legjobb a dolog. Éjfél hajnali 1 előtt egyáltalán nem tudok elaludni de van h utána is elég nehezen. Ha elalszom vagy óránként félóránkét felkelek vagy ha végig is alszom az estet akkor sem pihentetően csak úgy alszom de nem pihenek semmit. Reggel meg iszonyat korán kelek szóval van h napi 2-3 órát sikerül aludnom. Tavaly is probléma volt már suli közben de ennyire sosem h beszéltek hozzam s elaludtam vagy h órákon is úgy elalszom h úgy kell felkelteni. Elég kellemetlen szokott lenni a dolog. De még azt sem mondhatom h kesőn feküdnek le mert tanulás közben is már ágyban vagyok,próbálok pihenni.
Igazából szeretek minnél előbb ágyban lenni mert ott érzem magam jól vagy ha a Barátommal vagyok. Ő az aki mindent tud rólam s nagyon sokat szokott nekem segíteni lelki gondokban mert ott sincs minden rendben. Én egyáltalán nem vagyok megelégedve magammal viszont azt eltudtam fogadni h a Barátomnak én vagyok a tökéletes lány. Nehez volt már ilyen szintre eljutni de sikerült. A Barátom miatt szoktam le arról h vagdossam magam viszont helyébe jött a szemöldöktépkedés. Már az sem olyan durva mint eleinte volt h kb alig volt szemöldököm.Most már nagyjából tudom magamnak kontrolálni a dolgot. Viszont amit nagyon nagyon nehéz visszatartani azok a dührohamaim a néha percről percre változó hangulatom,mikor nem is lenne rá okom h egyik percről a másikra megváltozzon. De ami ezek között is a legrosszabb az az alvászavar. Ingerülékenyebb vagyok még annál is jobban mint amilyen vagyok,folyton fáradt vagyok, a teljesítő képességem kb 80%-kal csökkent. Már arra is gondoltam h iratok fel magamnak altatót h tudjak aludni mert így egyszerűen lehetetlenség a mindennapjaim végigcsinálni h nem tudok normálisan aludni!!!
Előre is köszönöm segítségét!!!!
Barbi (18)

Szakértőnk válasza a Alvászavar kérdésre

Kedves Barbi!

Tünetként felsorolsz szorongásos problémákat és feszültségkezelési nehézségeket. Ingerlékeny vagy, dühkitöréseid vannak, változékony a hangulatod és nem tudsz aludni. Ha azt vesszük alapul, hogy alváshoz mindenképpen szükséges, hogy el tudjál rendesen lazulni, könnyen elképzelhető, hogy ez áll a háttérben a feszültségeid mellett. Éjjel nem tudsz aludni, nappal nem tudsz ébren maradni és mintha nem lenne rendesen elhatárolva egymástól az ébrenlétre és az alvásra szánt időd. Azt javaslom, alakíts ki az alváshoz egyértelmű kereteket, tervezd el előre, hogy mettől meddig alhatsz és alakíts ki magadnak elalvás előtti szertartást. Ez lehet fürdés, fogmosás, olvasás, sms-ezés a barátoddal vagy akármi más, de időben előzze meg az alvást. Segíthet, ha megpróbálsz valamilyen relaxációs technikát elsajátítani, mint például a progresszív relaxáció, a jóga vagy az autogén tréning. Megkönnyítheti az elalvást, ha a nap végén naplószerűen kiírod magadból a gondolataidat és érzéseidet, valamint összeírod, hogy másnap milyen teendőid lesznek. Így átmenetileg félre tudod tenni azokat a gondolatokat, melyek esetleg ébren tarthatnak éjszaka. Fontos szerintem az is, hogy külön időt szánj a testi pihenés mellett - ami akár a tanulás is lehet -, a lelki pihenésre is, ami lehet valamiféle kikapcsolódás, a barátoddal való együttlét vagy az alvás is.

Hajrá!



Pyreschitz Anna, pszichológus Pyreschitz Anna, pszichológus
Hirdetések