/ Szakertő válaszol / Csak lányoknak / Milyen jel lehet?
  

Milyen jel lehet?

ora 2018-01-13 07:51:56
Jó reggelt kívánok!
Olyan problémám lenne, hogy december 28-àn jött meg az utolsó mensin, viszont előző hèt szombatjàn(jan. 6) lefeküdtem a barátommal (màr 4 és fèl ève vagyunk együtt, 3 éve vagyunk aktívak sexuálisan de eddig még sose volt semmi probléma) megszakításos módszert használtuk. Voltak látható jelei, hogy nem élvezett el bennem, de valahogy én nem tudtam úgy megnyugodni mást éreztem. Elmentem hétfőn magánnőgyógyászhoz(jan.8) azt mondta, hogy kicsi az esélye annak, hogy baj történhetett volna, de irt fel esemény utani tablettát (escapelle, amit rögtön utána be is vettem). Most viszont fáj a mellem és csupa pattanás lett az arcom úgy mikor meg szokott jönni, ilyen előjelzések, mindig ezeket a jelzéseket kapom. Lehetséges, hogy a tabletta okozza és csak ténylet annak a jele, hogy hamarabb fof megjönni? Általában betartja a 28 napot maximum 1-2 napot téved. Raadásul jelenleg vizsgaidőszakom is van.
Remélem a mellfeszülés nem a terhesség jele ezek után. :/
Lehet csak én gondolom túl, de azért a választ előre is köszönöm.
Üdvözlettel Veronika.

Szakértőnk válasza a Milyen jel lehet? kérdésre

Kedves Veronika! Egyrészt a megszakításos közösülés gyakorlatilag felesleges védekezésre. Mert nem használ. Emellett 100 nőből 1 év alatt 35 terhes lesz. Az escapelle miatt lehet "soron kívüli" vérzés, mivel felborítja a ciklust. Nem említette a nőgyógyász. Jan 6- 13 között nem fog terhességi gyanújelként mellfeszülés kialakulni az biztos. Ez is inkább a sürgősségi, nagy hormontartalmú gyógyszer nem kívánt hatása. Ha nem akartok még kisbabát, felejtsétek el a megszakítást. Az escapelle magas hormontartalmú, láthatóan érzékeli is a szervezeted. Nem lesz most semmi gond, de ez is mutatja, nem alkalmas fogamzásgátlásra, vagyis az ismételt bevételét kerülni kell, és tényleg vészhelyzetre meghagyni.

Dr. Ujj Zsófia - belgyógyász, hematológus Dr. Ujj Zsófia - belgyógyász, hematológus
Hirdetések