/ Szakertő válaszol / Csak lányoknak / Fogamzásgátló
  

Fogamzásgátló

ora 2016-01-13 22:25:59
Tisztelt Doktor Nő!
A történet a következő: az ünnepek alatt volt a szokásos 7 napos tabletta szünet (4 éve szedem a Yasminelle-t) de az ünnepi nyitvatartás és pénz hiány miatt a 7 napon túl se tudtam megvenni az új dobozt. Ezért mivel túl sok idő telt ez úgy döntottem hogy ezt a hónapot kihagyom és megvárom hogy megjöjjön. Majd a menzesz után ismét elkezdem a tablettát. Természetesen ez idő alatt nem létesítek szexuális kapcsolatot. Az a kérdésem hogy ez így mennyire nagy baj? Valamint még nem jött meg, ez jelezhet bajt? Kissé aggódom és bánom hogy így döntöttem.
Válaszát előre köszönöm!

Szakértőnk válasza a Fogamzásgátló kérdésre

Kedves Levélíró!

 

Elvileg az elgondolása jó lesz. Bár ez most fel fogja borítani a feltehetően már beállt ciklusát. Ha újra kezdi szedni, miután megjött, akkor kb 2 hétig kiegészítő védekezést célszerű alkalmazni.

Ha jól értem a tabletta mentes napokon sem jött meg a menszesze? Mert ha nem , az akkor nem függ még össze az azóta elhagyott tablettákkal, megvonásos vérzésnek kellene jelentkeznie. Mivel nem zárható ki a terhesség érdemes egy tesztet csináltatni, de ha negatív, akkor azt kell feltételezni, hogy a tabletta nem szedés zavarta össze a ciklusát.

Ha a hetekben nem áll helyre, érdemes nőgyógyászhoz fordulni negatív teszt esetén is.

 



Dr. Ujj Zsófia - belgyógyász, hematológus Dr. Ujj Zsófia - belgyógyász, hematológus
Hirdetések