/ Szakertő válaszol / Csak lányoknak / Lehetek terhes?
  

Lehetek terhes?

ora 2015-09-25 17:23:29
Utoljára augusztus 12-én voltam együtt a barátommal,nem élvezett belém.Ezt követő héten meg is jött (fogamzásgátlót szedek egy éve )..A megvonásos vérzés ideje alatt klimicin antibiotikumot szedtem bölcsességfog műtét miatt.Előző héten kedden is Megjött rendesen,ezen a héten hétfőn pedig már el is múlt a menstruációm(kedden jön meg mindig,tehát 6 napig tartott).Szerda óta pedig barna folyásom van.Mától fogva megint antibiotikumot szedek (dalacin)szintén bölcsességfog műtét miatt.Mi okozza a barna folyást?Terhesség?

Szakértőnk válasza a Lehetek terhes? kérdésre

Kedves Kérdező!

Mivel megszakításos módon is védekeztetek, és az előző ciklusban is rendesen volt vérzés, nem hiszem, hogy terhességg lenne. Az antibiotikum befolyásolhatja a fogamzásgátló felszívódását, hatékonyságát, elképzelhető, hogy alacsonyabb lesz ezért a hormonszint és un. áttöréses vérzés jelentkezik.

Ilyen esetben célszerű kiegészítő védekezést (pl óvszer) is alkalmazni, és az antibiotikum és a fogamzásgátló bevétele között a lehető legnagyobb időkülönbséget kivárni. pl ha az antibiotikumot reggel és este 8-kor veszi be, akkor a fogamzásgátlót du. 2-kor.



Dr. Földi Ildikó - szakértő Dr. Földi Ildikó - szakértő
Hirdetések